O vlacích (a jiné dopravě)
+10
NoMouse
yossarian
Irwain Nornossa
g.hofstadter
bakeLit
minnie
R&omize
tx
Ďasík
Kolikokoli
14 posters
Strana 4 z 10
Strana 4 z 10 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
Re: O vlacích (a jiné dopravě)
Paradoxně je to pořád nejvíc nízkopodlažní (s největším podílem nízkopodlažní části) šalina v Brně.
NoMouse- Znamení :
Pohlaví :
Počet příspěvků : 2539
Bodů : 2592
Reputace : 27
Datum registrace : 29. 09. 09
Věk : 34
Místo : B ▏R ▍N ▋O ▉
Re: O vlacích (a jiné dopravě)
NoMouse napsal:Kolikokoli: já zase obdivuju, když někdo zná nazpaměť všechny železniční stanice v republice...
Irwain Nornoss: Úplně náhodou jsem se s RT6N1 zrovna dneska jednu zastávku svezl. Jezdí téměř výhradně na lince 3. Jakžtakž provozuschopné jsou 3 ze 4 vozů, jedna je už ve stálém provozu, momentálně jezdí druhá v testovacím provozu a třetí nevím proč stojí, takže je docela těžké na ně narazit. Byl to první vyrobený typ nízkopodlažní tramvaje u nás, jezdily tady někdy v 97. ale byly hodně poruchové, pak zkrachoval výrobce ČKD, takže skoro 10 let stály a teprve nedávno se je pokusil dopravní podnik znovu zprovoznit, muselo to dát hodně práce (byly po těch letech v hrozném stavu), ale vypadá to, že by mohly jezdit.
A neboj staré oboustranné KT8 se kupovat určitě nebudou, už se dávno nevyrábí (a jak jsem psal, ČKD zkrachovalo).
Co se týká prodlužování šalin, tak to v Brně prý moc už nejde protože na to prý nejsou přizpůsobené vozovny (v Medlánkách max. 30 metrů, což je délka poršete a KT8. 40m souprava 2xVarioLF2 se dá rozpojit.)
Kolikokoli: kterou Tatru?
Díky bohu, že to zkrachovalo. (Ano, Irwain JE sobec. )
Jj, někde jsem to četl. Je to fajn, že to opraví.
Linka 3 se shoduje s mým pozorováním. Výborně, asi vyrazím ven na lov.
Btw, to nemůžou vozovnu nějak rozšířit? Stejně to jednou bude potřeba…
Irwain Nornossa- Znamení :
Pohlaví :
Počet příspěvků : 1795
Bodů : 1823
Reputace : 6
Datum registrace : 23. 04. 11
Věk : 35
Místo : Brno
Re: O vlacích (a jiné dopravě)
Kolikokoli napsal:Už nic, tak to jsem si asi popletla. Myslela jsem tu, na kterou posílal Iwain odkaz (RT6N1).
Edit: tak nepopletla. tady a tady je důkaz, že po linkách 6 i 12 jezdí (nebo alespoň jezdila)
Tak ale je taky otázka toho, kdy ty fotky byly pořízeny, oni to docela mění.
DPMB by mohl vydávat speciální edici jízdního řádu, tzv. pro magory, kde by u každého času bylo třeba barvou určeno, co za typ pojede (za předpokladu, že by ten jízdní řád byl stažitelný v PDFku).
Irwain Nornossa- Znamení :
Pohlaví :
Počet příspěvků : 1795
Bodů : 1823
Reputace : 6
Datum registrace : 23. 04. 11
Věk : 35
Místo : Brno
Re: O vlacích (a jiné dopravě)
No to nevím, někde jsem četl, že Brno má nejpestřejší tramvajový vozový park v republiceIrwain Nornossa napsal:DPMB by mohl vydávat speciální edici jízdního řádu, tzv. pro magory, kde by u každého času bylo třeba barvou určeno, co za typ pojede (za předpokladu, že by ten jízdní řád byl stažitelný v PDFku).
V Praze zvládají značit garantované nízkopodlažní vozidlo, ale co konkrétně přijede za tramvaj, to tam pochopitelně není
tx- Počet příspěvků : 316
Bodů : 338
Reputace : 0
Datum registrace : 23. 10. 10
Re: O vlacích (a jiné dopravě)
Jo, to už jsem tu myslím psal, Brno má opravdu nejpestřejší vozový park, dopravnímu podniku se přezdívá Výzkumný ústav tramvajových vozidel.
A kdy který typ pojede se ve většině případů předem neví (jenom zrovna ta RT6 jezdí pořád ve stejný čas, ale ve který se mě neptejte...). Jsou jenom ty garantované nízkopodlažní kurzy, kde logicky musí být nízkopodlažní vozidlo, ale zase není dáno které. Každý den je to jinak.
A kdy který typ pojede se ve většině případů předem neví (jenom zrovna ta RT6 jezdí pořád ve stejný čas, ale ve který se mě neptejte...). Jsou jenom ty garantované nízkopodlažní kurzy, kde logicky musí být nízkopodlažní vozidlo, ale zase není dáno které. Každý den je to jinak.
NoMouse- Znamení :
Pohlaví :
Počet příspěvků : 2539
Bodů : 2592
Reputace : 27
Datum registrace : 29. 09. 09
Věk : 34
Místo : B ▏R ▍N ▋O ▉
Re: O vlacích (a jiné dopravě)
tx napsal:No to nevím, někde jsem četl, že Brno má nejpestřejší tramvajový vozový park v republiceIrwain Nornossa napsal:DPMB by mohl vydávat speciální edici jízdního řádu, tzv. pro magory, kde by u každého času bylo třeba barvou určeno, co za typ pojede (za předpokladu, že by ten jízdní řád byl stažitelný v PDFku).
V Praze zvládají značit garantované nízkopodlažní vozidlo, ale co konkrétně přijede za tramvaj, to tam pochopitelně není
Fakt? Hm. Brno potěšilo.
Tak jasně, tady taky. Víš, že pojede nízkopodlažní, ale občas třeba čekám 2× Vario LF2+, (kvůli tomu, že tam se ty lidi i vejdou) a ono přijede KT8. Vždycky úplně zklamání.
Irwain Nornossa- Znamení :
Pohlaví :
Počet příspěvků : 1795
Bodů : 1823
Reputace : 6
Datum registrace : 23. 04. 11
Věk : 35
Místo : Brno
Re: O vlacích (a jiné dopravě)
A nejčastěji tedy vídám (podle obrázků, co se tak koukám), Škodu 13T, a pak ještě T3.
Re: O vlacích (a jiné dopravě)
Tak T3 to je klasika. Mám pocit, že v Praze jich je stejně pořád nejvícKolikokoli napsal:A nejčastěji tedy vídám (podle obrázků, co se tak koukám), Škodu 13T, a pak ještě T3.
tx- Počet příspěvků : 316
Bodů : 338
Reputace : 0
Datum registrace : 23. 10. 10
Re: O vlacích (a jiné dopravě)
tx napsal:Tak T3 to je klasika. Mám pocit, že v Praze jich je stejně pořád nejvícKolikokoli napsal:A nejčastěji tedy vídám (podle obrázků, co se tak koukám), Škodu 13T, a pak ještě T3.
Tak mě napadá, není nutno pořádat jízdy historických vozů. My v těch historických vozech jezdíme denně. Co by se ale mohlo pořádat, jsou jízdy moderních vozů, jak by to správně mělo vypadat.
Irwain Nornossa- Znamení :
Pohlaví :
Počet příspěvků : 1795
Bodů : 1823
Reputace : 6
Datum registrace : 23. 04. 11
Věk : 35
Místo : Brno
Re: O vlacích (a jiné dopravě)
To je moje nejoblíbenější šalina. Nikdo jí totiž nechce jezdit, tak je věčně prázdná .
Re: O vlacích (a jiné dopravě)
No v Brně je pořád asi víc jak třetina vozového parku tvořena T3 a plus ještě nemalý počet kloubových K2 ze stejného těsta. 13T je ve srovnání s nima jenom pár, ale je fakt, že je vídám hodně často.
edit: jinak, napočítal jsem přes 10 různých řekněme základních typů šalin a asi 30 různých modifikací a podtypů. Tolik k pestrosti vozového parku.
edit: jinak, napočítal jsem přes 10 různých řekněme základních typů šalin a asi 30 různých modifikací a podtypů. Tolik k pestrosti vozového parku.
Naposledy upravil NoMouse dne Fri 29 Apr 2011, 21:07, celkově upraveno 1 krát
NoMouse- Znamení :
Pohlaví :
Počet příspěvků : 2539
Bodů : 2592
Reputace : 27
Datum registrace : 29. 09. 09
Věk : 34
Místo : B ▏R ▍N ▋O ▉
Re: O vlacích (a jiné dopravě)
Kolikokoli napsal:To je moje nejoblíbenější šalina. Nikdo jí totiž nechce jezdit, tak je věčně prázdná .
Tak ono to je fajn, jen jde o to, že ty nenízkopodlažní díly jsou debilně řešený. když tam sedí lidi naproti sobě, tak jsou prostě nuceni se na sebe dívat, což mi bylo opravdu extrémně nepříjemný, když tam mezi nima někdo stojí, tak jednoho bouchá kolenama do kolen, druje má zase zadek před tváří, taky super. A když chce projít typicky široká paňy () se 2ma narvanýma nákupníma taškama, tak taky zábava.
Irwain Nornossa- Znamení :
Pohlaví :
Počet příspěvků : 1795
Bodů : 1823
Reputace : 6
Datum registrace : 23. 04. 11
Věk : 35
Místo : Brno
Re: O vlacích (a jiné dopravě)
NoMouse napsal:No v Brně je pořád asi víc jak třetina vozového parku tvořena T3 a plus ještě nemalý počet kloubových K2 ze stejného těsta. 13T je ve srovnání s nima jenom pár, ale je fakt, že je vídám hodně často.
Tak oni je nasazují snad všechny.
Irwain Nornossa- Znamení :
Pohlaví :
Počet příspěvků : 1795
Bodů : 1823
Reputace : 6
Datum registrace : 23. 04. 11
Věk : 35
Místo : Brno
Re: O vlacích (a jiné dopravě)
To, ty čtyři sedadla naproti sobě jsou děs. Většinou s sebou tahám batoh, který když si sundám a sednu si normálně na sedadlo, kt. má před sebou další, tak si můžu ten batoh dát na kolena a opřít si ho o opěradlo toho sedadla přede mnou. Tady u toho čtverce ho musím držet a zároveň si hlídat kolena, aby mne do nich nikdo nekopal.
Navíc ty nízkopodlažní mají hrozně vysoká sedadla a když si opravdu sednu rovně, tak nedosáhnu nohama na zem chybí mi tam tak 10 - 20 cm . Což teda není dvakrát příjemné .
Navíc ty nízkopodlažní mají hrozně vysoká sedadla a když si opravdu sednu rovně, tak nedosáhnu nohama na zem chybí mi tam tak 10 - 20 cm . Což teda není dvakrát příjemné .
Re: O vlacích (a jiné dopravě)
Jak jsem už psal, posledních 10 Poršeter (z 29, ale s tím, že posledních 5 ještě nejezdí) už má ten interiér v nenízkopodlažních článcích řešený normálně. Teď by to ještě chtělo předělat tak i ten interiér u prvních 20.Irwain Nornossa napsal:Tak ono to je fajn, jen jde o to, že ty nenízkopodlažní díly jsou debilně řešený. když tam sedí lidi naproti sobě, tak jsou prostě nuceni se na sebe dívat, což mi bylo opravdu extrémně nepříjemný, když tam mezi nima někdo stojí, tak jednoho bouchá kolenama do kolen, druje má zase zadek před tváří, taky super. A když chce projít typicky široká paňy () se 2ma narvanýma nákupníma taškama, tak taky zábava.
NoMouse- Znamení :
Pohlaví :
Počet příspěvků : 2539
Bodů : 2592
Reputace : 27
Datum registrace : 29. 09. 09
Věk : 34
Místo : B ▏R ▍N ▋O ▉
Re: O vlacích (a jiné dopravě)
NoMouse napsal:Jak jsem už psal, posledních 10 Poršeter (z 29, ale s tím, že posledních 5 ještě nejezdí) už má ten interiér v nenízkopodlažních článcích řešený normálně. Teď by to ještě chtělo předělat tak i ten interiér u prvních 20.Irwain Nornossa napsal:Tak ono to je fajn, jen jde o to, že ty nenízkopodlažní díly jsou debilně řešený. když tam sedí lidi naproti sobě, tak jsou prostě nuceni se na sebe dívat, což mi bylo opravdu extrémně nepříjemný, když tam mezi nima někdo stojí, tak jednoho bouchá kolenama do kolen, druje má zase zadek před tváří, taky super. A když chce projít typicky široká paňy () se 2ma narvanýma nákupníma taškama, tak taky zábava.
Vím, vím, už jsem těmi normálně udělanými jel. Bylo to o poznání lepší, i to vypadalo líp.
Otázkou je, jestli to předělají.
Irwain Nornossa- Znamení :
Pohlaví :
Počet příspěvků : 1795
Bodů : 1823
Reputace : 6
Datum registrace : 23. 04. 11
Věk : 35
Místo : Brno
Re: O vlacích (a jiné dopravě)
Tak jsem taky trochu hledal a našel jsem tuto stránku o pražských tramvajích, kde jsou uvedeny asi všechny typy, které kdy Prahu navštívily: http://prazsketramvaje.cz/view.php?cisloclanku=2006040804NoMouse napsal:edit: jinak, napočítal jsem přes 10 různých řekněme základních typů šalin a asi 30 různých modifikací a podtypů. Tolik k pestrosti vozového parku.
tx- Počet příspěvků : 316
Bodů : 338
Reputace : 0
Datum registrace : 23. 10. 10
Re: O vlacích (a jiné dopravě)
Irwain Nornossa: Bojím se že ne, protože je tam i jinak řešená podlaha (a možná i věci pod podlahou), takže to zas taková sranda asi není...
tx: takže jestli dobře počítám, tak pestrost taky slušná, ale pořád jenom poloviční (a to nevím, kolikrát víc je tam tramvají celkově) - 5 základních typů a 16 podtypů (z těch provozních)
tx: takže jestli dobře počítám, tak pestrost taky slušná, ale pořád jenom poloviční (a to nevím, kolikrát víc je tam tramvají celkově) - 5 základních typů a 16 podtypů (z těch provozních)
Naposledy upravil NoMouse dne Fri 29 Apr 2011, 21:22, celkově upraveno 3 krát
NoMouse- Znamení :
Pohlaví :
Počet příspěvků : 2539
Bodů : 2592
Reputace : 27
Datum registrace : 29. 09. 09
Věk : 34
Místo : B ▏R ▍N ▋O ▉
Re: O vlacích (a jiné dopravě)
Kolikokoli napsal:To, ty čtyři sedadla naproti sobě jsou děs. Většinou s sebou tahám batoh, který když si sundám a sednu si normálně na sedadlo, kt. má před sebou další, tak si můžu ten batoh dát na kolena a opřít si ho o opěradlo toho sedadla přede mnou. Tady u toho čtverce ho musím držet a zároveň si hlídat kolena, aby mne do nich nikdo nekopal.
Navíc ty nízkopodlažní mají hrozně vysoká sedadla a když si opravdu sednu rovně, tak nedosáhnu nohama na zem chybí mi tam tak 10 - 20 cm . Což teda není dvakrát příjemné .
Nemyslel jsem tuhle čtveřici, ale trochu něco jiného. 2 linie sedadel naproti.
Náhodou, mi přijde, že tyhle mají sedačky příjemně vysoko.
Irwain Nornossa- Znamení :
Pohlaví :
Počet příspěvků : 1795
Bodů : 1823
Reputace : 6
Datum registrace : 23. 04. 11
Věk : 35
Místo : Brno
Re: O vlacích (a jiné dopravě)
mně v poršatech ještě vadí, že je tam o poznání míň těch horních tyčí k držení - je tam jedna nalevo a druhá napravo a ještě se odklání dost směrem nad sedadla a když se v narvané šalině dostane člověk doprostřed, tak se k nim sotva natáhne (vás obry nepočítám ).
NoMouse- Znamení :
Pohlaví :
Počet příspěvků : 2539
Bodů : 2592
Reputace : 27
Datum registrace : 29. 09. 09
Věk : 34
Místo : B ▏R ▍N ▋O ▉
Re: O vlacích (a jiné dopravě)
Tak tady je to v datech (k 31.12.2009): http://www.dpp.cz/dp-v-datech/NoMouse napsal:Irwain Nornossa: Bojím se že ne, protože je tam i jinak řešená podlaha (a možná i věci pod podlahou), takže to zas taková sranda asi není...
tx: takže jestli dobře počítám, tak pestrost taky slušná, ale pořád jenom poloviční (a to nevím, kolikrát víc je tam tramvají celkově) - 5 základních typů a 16 podtypů (z těch provozních)
Všech vozů (včetně 19 historických) bylo 988.
tx- Počet příspěvků : 316
Bodů : 338
Reputace : 0
Datum registrace : 23. 10. 10
Re: O vlacích (a jiné dopravě)
To vy velikáni nepoznáte. Já jsem trpaslík, když na horní tyči nejsou ty visací úchytky, tak na ně nedosáhnu a až na podlahu v sedě dosáhnu právě jen u těch škodovek .
Re: O vlacích (a jiné dopravě)
Tak ono třeba to původní vnitřní řešení těch 14T, kdy tyče na držení ustupují nad sedící cestující, je šílené. Menší člověk nemá absolutně žádnou šanci na tu horní tyč dosáhnout a i větší je tím nucen se naklánět nad sedícího. U toho si pak vždycky říkám, na co ti designéři vlastně studujíKolikokoli napsal:To vy velikáni nepoznáte. Já jsem trpaslík, když na horní tyči nejsou ty visací úchytky, tak na ně nedosáhnu a až na podlahu v sedě dosáhnu právě jen u těch škodovek .
tx- Počet příspěvků : 316
Bodů : 338
Reputace : 0
Datum registrace : 23. 10. 10
Re: O vlacích (a jiné dopravě)
No, přesně takhle je to i ve 13T. A píšeš "původní", oni to pak u vás změnili?
NoMouse- Znamení :
Pohlaví :
Počet příspěvků : 2539
Bodů : 2592
Reputace : 27
Datum registrace : 29. 09. 09
Věk : 34
Místo : B ▏R ▍N ▋O ▉
Re: O vlacích (a jiné dopravě)
Do těch novějších namontovali nějaké představce, takže ta madla nejsou nad hlavami cestujících, ale zhruba tak na úrovni jejich kolen..
edit: Jinak vřele doporučuji tento článek: http://krejcir.blog.idnes.cz/c/121264/Teorie-zasedani-v-nove-tramvaji-14T.html
edit: Jinak vřele doporučuji tento článek: http://krejcir.blog.idnes.cz/c/121264/Teorie-zasedani-v-nove-tramvaji-14T.html
tx- Počet příspěvků : 316
Bodů : 338
Reputace : 0
Datum registrace : 23. 10. 10
Strana 4 z 10 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
Similar topics
» Smrtelné i jiné hříchy
» Britcomy a jiné sitcomy
» Nezneužitelné ovládání myslí, superhodní lidi a jiné utopie
» Britcomy a jiné sitcomy
» Nezneužitelné ovládání myslí, superhodní lidi a jiné utopie
Strana 4 z 10
Povolení tohoto fóra:
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru