Šaliny a vše okolo nich
+6
Dejv92
minnie
R&omize
Kolikokoli
NoMouse
Irwain Nornossa
10 posters
Strana 13 z 15
Strana 13 z 15 • 1 ... 8 ... 12, 13, 14, 15
Re: Šaliny a vše okolo nich
Jo, to asi je. I kvůli tomu by bylo fajn, kdyby na 12 a 13 jezdily 40 m šaliny. Na 1 samozřejmě tak 45. Já k nám na FEKT jezdím s 53, a ta je teda taky natřískaná. Ale nastupování na Slovaňáku je fajn, konečná…NoMouse napsal:Jo, Červinkova. Však právě, nastupuje tam asi tak polovina lidí z celého FSI a FEKTU, plus lidi z té integrované střední školy, plus lidi z Purkyňových kolejí. Nádhera. A ráno tam zase všichni vystupují, to se pak těch 200-250 lidí nebo kolik ta šalina pojme vyvalí do silnice, pak se ten útvar chodců roztáhne na pár stovek metrů a pochoduje směrem na FSI. A jak se přejde lávka, tak je tam silnice co vede k firmám a ty auta tam musí strašně dlouho čekat, než se tohle přes ten přechod dostane. Občas se někdo slituje a nechá ty auta projet.
Když nad tím tak přemýšlím, tak je to v tomhle smyslu asi nejvytíženější zastávka na celé trase linek 12 i 13.
Jj, přesně tak. Pokud jezdíš takhle brzo ráno, tak je lepší nastupovat někde na Semilasse, nebo tak nějak. Ty před 8 ráno jsou nacpaný dost, ale to naštěstí nic nemám.NoMouse napsal:A když zrovna jede 53, tak se s ní svezu na Slovaňák a tam přesednu na 32, to tak narvané nebývá. V opačném směru je toto spojení nepoužitelné, jak jsem se přesvědčil, protože 53 ráno směrem na fakultu může nacpanosti šalin na 12/13 úspěšně konkurovat, s tím, že na Slovaňáku už se tam opravdu nedá dostat.
Já vím. Chceš řešení současné situace? Dvojice LF2 nebo LF5, co se ani nevyrábí. Na 12 a 13 LF4. Zaháknout za sebe 2 K2, překonat všechny problémy okolo toho, udělat si 5ti článkové KT8, jednosměrné, pro 1, atd. Nekompromisně zvyšovat kapacitu, jinak to nejde. Pokud kupovat nový, nebát se nakoupit něco od Siemensu. Ale dlouhé, ne maximálně 30m, ale klidně i 50. Na té 1 se to zaplní. Hlavně neposílat LF2 na jiné linky, mít maximální počet dvojic. Trojice taky používat. Dohromady by to bylo 9 vysokokapacitních spojů, mohly by nahradit KT8. Ty na 1 nemají co dělat. Zbytek? Trojice T3.NoMouse napsal:Tak to jo, pokud to měla být čirá fantazie tak jo. Akorát taková fantazie moc nevyřeší problémy s kapacitou na páteřních linkách.
Něcos už myslím někdy uploadoval, nebo máš něco nového?
Popravdě řečeno, mám tuny nového. Celkem 202. Fakt. Jsou tam i staré návrhy, které jsem sem ale nedával. Plno toho je nedodělané. Chceš vidět třeba plně nízkopodlaží odnož KT8 s prodlouženými články? Tam to je.
Jo, to jo. Už chápu.NoMouse napsal:Co, jaký limit? Ne, myslel jsem tím, že je rozdíl, když takový podvozek vyvíjíš pro novou tramvaj (15T) a když ho vyvíjíš pro rekonstrukci stávajícího typu, kde, jak jistě uznáš, máš daleko menší manévrovací prostor, pokud nechceš opravdu totálně předělávat celou konstrukci tramvaje.
Irwain Nornossa- Znamení :
Pohlaví :
Počet příspěvků : 1795
Bodů : 1823
Reputace : 6
Datum registrace : 23. 04. 11
Věk : 35
Místo : Brno
Re: Šaliny a vše okolo nich
No to právě ráno není...Irwain Nornossa napsal: Ale nastupování na Slovaňáku je fajn, konečná…
...a na Semilassu jaksi nemám možnost nastupovat, pokud si nechcu dělat kolečko kolem celého Brna.Irwain Nornossa napsal:Jj, přesně tak. Pokud jezdíš takhle brzo ráno, tak je lepší nastupovat někde na Semilasse, nebo tak nějak. Ty před 8 ráno jsou nacpaný dost, ale to naštěstí nic nemám.
No to taky není tak jednoduché. Na lince 1 se kvůli 2xLF2 muselo prodlužovat hafo zastávek, Mendlák není pořádně vyřešený dodnes, to stejné bys musel dělat na 12/13 (případně pouze 12, pokud by se zrušila 13, jak bylo v plánu), o ostatních linkách nemluvě, kdybys tam chtěl taky posílat něco delšího. A 50m soupravy by mohly mít opět problém i na té jedničce, pokud se ty zastávky neprodlužovaly s takovou rezervou.Irwain Nornossa napsal:Já vím. Chceš řešení současné situace? Dvojice LF2 nebo LF5, co se ani nevyrábí. Na 12 a 13 LF4. Zaháknout za sebe 2 K2, překonat všechny problémy okolo toho, udělat si 5ti článkové KT8, jednosměrné, pro 1, atd. Nekompromisně zvyšovat kapacitu, jinak to nejde. Pokud kupovat nový, nebát se nakoupit něco od Siemensu. Ale dlouhé, ne maximálně 30m, ale klidně i 50. Na té 1 se to zaplní. Hlavně neposílat LF2 na jiné linky, mít maximální počet dvojic. Trojice taky používat. Dohromady by to bylo 9 vysokokapacitních spojů, mohly by nahradit KT8. Ty na 1 nemají co dělat. Zbytek? Trojice T3.
A taky ty dlouhé soupravy nejsou všespásné. Na zastávku se ti vejde jen jedna, zbytek musí čekat za ní, než to projede křižovatku, nedejbože výhybku do odbočení, kde může jet jen 15 km/h, tak to trvá věčnost, takže druhá souprava opět nemá šanci, blokovat bude víc i ostatní dopravu. Taky se prodlouží vystupování a nastupování. Takže ve výsledku je sice vyšší kapacita ale na úkor rychlosti.
Ono jediné rozumné řešení je metro nebo aspoň podzemní šalina, či případně vlak. Doprava na povrchu prostě začíná být v Brně neúnosná a bude se to jen zhoršovat. Básní se o tom desítky let, plány existují, ale jako vždy nejsou peníze ani chuť, takže to bohužel zatím taky spadá do kategorie sci-fi. Do stejné jako odsun hlavního nádraží a další megalomanské projekty. Zázrak, že se postavily ty tunely a konečně je letos otevřou.
NoMouse- Znamení :
Pohlaví :
Počet příspěvků : 2539
Bodů : 2592
Reputace : 27
Datum registrace : 29. 09. 09
Věk : 34
Místo : B ▏R ▍N ▋O ▉
Re: Šaliny a vše okolo nich
Jj, já vím, ale když tam jdu já, tak už je.NoMouse napsal:No to právě ráno není...
Nechceš se takhle při ránu trochu projet?NoMouse napsal:…a na Semilassu jaksi nemám možnost nastupovat, pokud si nechcu dělat kolečko kolem celého Brna.
Jenže jednou tohle stejně bude potřeba udělat. jelikož Brno asi metro stavět nebude, tak jiná možnost není. Proč s tím teda otálet? Neustálýma ústupkama se dopředu nedostaneme. Na ostatních linkách nevím, jak to je, ale myslím, že tam to tak narvané není. Navíc, pokud by se z K2 prodlužovalo na 2×T3, tak by to nebylo zas tak hrozné. Tak po tom prodloužení by se těch 50m na 1 vlezlo. Ale 50 je možná i moc, dobře, těch 45 stačí.NoMouse napsal:No to taky není tak jednoduché. Na lince 1 se kvůli 2xLF2 muselo prodlužovat hafo zastávek, Mendlák není pořádně vyřešený dodnes, to stejné bys musel dělat na 12/13 (případně pouze 12, pokud by se zrušila 13, jak bylo v plánu), o ostatních linkách nemluvě, kdybys tam chtěl taky posílat něco delšího. A 50m soupravy by mohly mít opět problém i na té jedničce, pokud se ty zastávky neprodlužovaly s takovou rezervou.
No, to je další problém, co se bude muset řešit.NoMouse napsal:A taky ty dlouhé soupravy nejsou všespásné. Na zastávku se ti vejde jen jedna, zbytek musí čekat za ní, než to projede křižovatku, nedejbože výhybku do odbočení, kde může jet jen 15 km/h, tak to trvá věčnost, takže druhá souprava opět nemá šanci, blokovat bude víc i ostatní dopravu.
Metro by bylo fajn, podzemní šalina prý nějak má být, v hodně daleké budoucnosti, až oba budeme mít vnoučata. Odsun hlavňáku by byl super. Konečně by to tam nemuselo být tak zaplivaný a oplzlý, jako teď. A Královopolský tunely, to jsem taky rád.NoMouse napsal:Ono jediné rozumné řešení je metro nebo aspoň podzemní šalina, či případně vlak. Doprava na povrchu prostě začíná být v Brně neúnosná a bude se to jen zhoršovat. Básní se o tom desítky let, plány existují, ale jako vždy nejsou peníze ani chuť, takže to bohužel zatím taky spadá do kategorie sci-fi. Do stejné jako odsun hlavního nádraží a další megalomanské projekty. Zázrak, že se postavily ty tunely a konečně je letos otevřou.
Btw, mám sem teda hodit ty moje návrhy? Tentokrát bych to raději sdílel přes dropbox, osvědčilo se mi to. Můžu sem dát pozvánku.
Když tak mi sem dej(te) mail, kdo chcete vidět celých 199 šalin a 1 experiment s busem.
Irwain Nornossa- Znamení :
Pohlaví :
Počet příspěvků : 1795
Bodů : 1823
Reputace : 6
Datum registrace : 23. 04. 11
Věk : 35
Místo : Brno
Re: Šaliny a vše okolo nich
To opravdu ne, když se do školy snažím dostat co nejrychleji...Irwain Nornossa napsal:Nechceš se takhle při ránu trochu projet?
Peníze?Irwain Nornossa napsal:Proč s tím teda otálet?
Akorát že tam toho k řešení moc není. Prostě čím to bude delší, tím bude všechno pomalejší a bude trvat dýl, s tím nic nenaděláš, to je fyzika.Irwain Nornossa napsal:No, to je další problém, co se bude muset řešit.NoMouse napsal:A taky ty dlouhé soupravy nejsou všespásné. Na zastávku se ti vejde jen jedna, zbytek musí čekat za ní, než to projede křižovatku, nedejbože výhybku do odbočení, kde může jet jen 15 km/h, tak to trvá věčnost, takže druhá souprava opět nemá šanci, blokovat bude víc i ostatní dopravu.
Já se u odsunu nejvíc bojím právě napojení na MHD. Vždyť teď je hlavas hlavní uzel, kam jezdí většina tramvajových linek, nějak si nedokážu představit, že se to všechno přetrasuje o 800m na jih aby zůstalo zachováno spojení. A udělat jednu linku, která bude pendlovat mezi starým a novým nádražím, nevím nevím. Právě se mluvilo o tom, že bez severojižního diametru (šalina/vlak v podzemí) ten přesun nemá moc smysl.Irwain Nornossa napsal:Odsun hlavňáku by byl super. Konečně by to tam nemuselo být tak zaplivaný a oplzlý, jako teď.
Jak chceš, ale jestli je to všechno stejné sci-fi, co ti na to řeknu? Dropbox už pár let úspěšně používám, pozvánku nepotřebuji.Irwain Nornossa napsal:Btw, mám sem teda hodit ty moje návrhy? Tentokrát bych to raději sdílel přes dropbox, osvědčilo se mi to. Můžu sem dát pozvánku.
NoMouse- Znamení :
Pohlaví :
Počet příspěvků : 2539
Bodů : 2592
Reputace : 27
Datum registrace : 29. 09. 09
Věk : 34
Místo : B ▏R ▍N ▋O ▉
Re: Šaliny a vše okolo nich
To bych chtěla vidět, jak dobře se bude kopat na brněnském batolitu . Každopádně metro bych brala taky. A s šalinama zas tak problém nemám. Máte bydlet v Lískovci a jezdí vám jen 2 trasy, ale zato všude (a skoro nikdy narvané) .
Re: Šaliny a vše okolo nich
NoMouse napsal:To opravdu ne, když se do školy snažím dostat co nejrychleji…
Á, jo, tenhle všespásný důvod.NoMouse napsal:Peníze?
Další část fyziky je ale to, že krátké soupravy nepojmou tolik, co ty dlouhé. Mají menší limit. A ten se už naplnil.NoMouse napsal:Akorát že tam toho k řešení moc není. Prostě čím to bude delší, tím bude všechno pomalejší a bude trvat dýl, s tím nic nenaděláš, to je fyzika.
Myslím, že to bude napojený nějak jako v Ostravě. Není tam tolik linek, ale něco tam jezdí. Je to možná horší, než v Brně, ale to, že hlavňák je takový přestupní uzel, zase není tak moc…obvyklé. Takže jo, lidi budou nadávat, protože v tomhle ohledu se měli dobře a bude hůř. Jo, ten diamter můžou dělat k tomu. Navíc, nebude tam jezdit jediná linka, ale daleko víc.NoMouse napsal:Já se u odsunu nejvíc bojím právě napojení na MHD. Vždyť teď je hlavas hlavní uzel, kam jezdí většina tramvajových linek, nějak si nedokážu představit, že se to všechno přetrasuje o 800m na jih aby zůstalo zachováno spojení. A udělat jednu linku, která bude pendlovat mezi starým a novým nádražím, nevím nevím. Právě se mluvilo o tom, že bez severojižního diametru (šalina/vlak v podzemí) ten přesun nemá moc smysl.
Aha. No, v tom případě mail. Co mi k tomu řekneš? Co Tě napadne. Když tak se můžeš jen tak kouknout, že jo…NoMouse napsal:Jak chceš, ale jestli je to všechno stejné sci-fi, co ti na to řeknu? Dropbox už pár let úspěšně používám, pozvánku nepotřebuji.
Irwain Nornossa- Znamení :
Pohlaví :
Počet příspěvků : 1795
Bodů : 1823
Reputace : 6
Datum registrace : 23. 04. 11
Věk : 35
Místo : Brno
Re: Šaliny a vše okolo nich
Co s mailem? Však můžeš to dát přes Dropbox... Nebo ty to chceš dát jako soukromé sdílení, ne hodit veřejný odkaz?Irwain Nornossa napsal:Aha. No, v tom případě mail. Co mi k tomu řekneš? Co Tě napadne. Když tak se můžeš jen tak kouknout, že jo…
NoMouse- Znamení :
Pohlaví :
Počet příspěvků : 2539
Bodů : 2592
Reputace : 27
Datum registrace : 29. 09. 09
Věk : 34
Místo : B ▏R ▍N ▋O ▉
Re: Šaliny a vše okolo nich
No samozřejmě, že soukromě. I když je na to velmi malá šance, nechci, aby na to čuměl každý. Navíc, už to tam mám.NoMouse napsal:Co s mailem? Však můžeš to dát přes Dropbox... Nebo ty to chceš dát jako soukromé sdílení, ne hodit veřejný odkaz?
Irwain Nornossa- Znamení :
Pohlaví :
Počet příspěvků : 1795
Bodů : 1823
Reputace : 6
Datum registrace : 23. 04. 11
Věk : 35
Místo : Brno
Re: Šaliny a vše okolo nich
Co warez... Irwain se bojí, že mu někdo ukradne patent.Kolikokoli napsal:Kucí, tady nejsme warez, takže posílat odkazy soukromě .
NoMouse- Znamení :
Pohlaví :
Počet příspěvků : 2539
Bodů : 2592
Reputace : 27
Datum registrace : 29. 09. 09
Věk : 34
Místo : B ▏R ▍N ▋O ▉
Re: Šaliny a vše okolo nich
Víš co, člověk dneska nikdy neví.
Navíc, tyhle kreace jsem nikdy nechtěl publikovat.
Koli, nechceš to vidět?
Navíc, tyhle kreace jsem nikdy nechtěl publikovat.
Koli, nechceš to vidět?
Irwain Nornossa- Znamení :
Pohlaví :
Počet příspěvků : 1795
Bodů : 1823
Reputace : 6
Datum registrace : 23. 04. 11
Věk : 35
Místo : Brno
Re: Šaliny a vše okolo nich
Moje návrhy šalin. Neboj, nic nebezpečnýho.
Irwain Nornossa- Znamení :
Pohlaví :
Počet příspěvků : 1795
Bodů : 1823
Reputace : 6
Datum registrace : 23. 04. 11
Věk : 35
Místo : Brno
Irwain Nornossa- Znamení :
Pohlaví :
Počet příspěvků : 1795
Bodů : 1823
Reputace : 6
Datum registrace : 23. 04. 11
Věk : 35
Místo : Brno
Re: Šaliny a vše okolo nich
Bojové šaliny tam nemá, takže to nebezpečný není.
Mám se k tomu vyjadřovat veřejně nebo soukromě?
Mám se k tomu vyjadřovat veřejně nebo soukromě?
NoMouse- Znamení :
Pohlaví :
Počet příspěvků : 2539
Bodů : 2592
Reputace : 27
Datum registrace : 29. 09. 09
Věk : 34
Místo : B ▏R ▍N ▋O ▉
Re: Šaliny a vše okolo nich
No já právě budu potřebovat Tvůj mail.Kolikokoli napsal:No, jakože to není nic nebezpečnýho, ne? Klidně pošli odkaz do PM.
Ne fakt nic nebezpečnýho.NoMouse napsal:Bojové šaliny tam nemá, takže to nebezpečný není.
Mám se k tomu vyjadřovat veřejně nebo soukromě?
Vyjadřuj se klidně veřejně. Když tak pokaždé uveď, co to je za šalinu. Pojmenovával jsem je unikátně, pokud si dobře pamatuju.
Irwain Nornossa- Znamení :
Pohlaví :
Počet příspěvků : 1795
Bodů : 1823
Reputace : 6
Datum registrace : 23. 04. 11
Věk : 35
Místo : Brno
Re: Šaliny a vše okolo nich
Irwain: a nemůžeš vlastně udělat veřejný odkaz a poslat ho soukromě?
A k těm šalinám: první dotaz - co je ta modrá antigravitační nebo jaká potvora?
edit: druhá věc - obecně - přijde mi, že občas možná až moc prodlužuješ u kloubových šalin články, to by možná nevadilo na železnici, ale do malých poloměrů oblouků ve městě to není asi to pravé.
třetí věc - ty stometrové potvory - to fakt jedině pod zem.
A k těm šalinám: první dotaz - co je ta modrá antigravitační nebo jaká potvora?
edit: druhá věc - obecně - přijde mi, že občas možná až moc prodlužuješ u kloubových šalin články, to by možná nevadilo na železnici, ale do malých poloměrů oblouků ve městě to není asi to pravé.
třetí věc - ty stometrové potvory - to fakt jedině pod zem.
NoMouse- Znamení :
Pohlaví :
Počet příspěvků : 2539
Bodů : 2592
Reputace : 27
Datum registrace : 29. 09. 09
Věk : 34
Místo : B ▏R ▍N ▋O ▉
Re: Šaliny a vše okolo nich
No, myslím, že ne. Tam, kam jsem to dal, to myslím nejde. Já jsem to ale původně ani nechtěl dávat veřejně. I proto, abych třeba pozval někoho, kdo tam není. Navýšení místa je 1. argument, další je, že potřebuju překonat někoho, kdo má 3 GB. A je to pro mě velmi důležité.NoMouse napsal:Irwain: a nemůžeš vlastně udělat veřejný odkaz a poslat ho soukromě?
A k těm šalinám: první dotaz - co je ta modrá antigravitační nebo jaká potvora?
To, na co poukazuješ, je tzv. Z-tková řada. Tam jsem si řekl, že když už fantazie, tak půjdu se vším všudy. Jezdí to na antigravitačních polštářích, je to obousměrné, jsou tam ionizační lasery na přívod energie, celý strop je zevnitř vlastně takový speciální kolmý displej (z jakéhokoliv úhlu to vypadá, že se na to koukáš kolmo), kde je třeba poloha ostatních vozů na mapě, příští zastávky, čas, atd. Žádné reklamy, samozřejmě.
Za ty bych byl nejraději. udělal jsem je v několika provedeních, třeba na 1 bych viděl Z04.1, na 12 a 13 Z04.0. V pracovních dnech. K2 by se nahrazovaly Z02.1, 13T Z03.1, atd. 100% nízkopodlažní, variabilní výška, ve které to je…
Musí to ale být nad kolejema.
Taky teda edit:
Ano, prodlužuju. To je pointa. U některých víc, u jistých extrémních KT8 a K3S mě jen zajímalo, jak by to vypadalo. Hrozivě. Ale prostě,…´délka článků na KT8, toho střednho, je malá. Prostě to je málo, o 2,5 m to jde natáhnout. Tím se samozřejmě musí zvětšit krajní články. Oblouky to pak bude zvládat taky.
Ty stroje označené s T na konci, to jsou tzv. train verze. Je to pro případ 2 měst o velikosti Brna relativně blízko sebe, jako Hradec a Pardubice. Propojily by se třeba 2 tratěma, přes nějakou přilehlou vesničku, a jezdily by mezi tím tyhle obludy. Výhoda je, že by to mohlo vjet do města, samozřejmě jen někam, na nějakou větší zastávku. Pointa je ale to, že člověk z jednoho města, z nějakého přestupního uzlu vleze na tohle, třeba na stejné zastávce, kam přijel, pojede tak asi 30 minut, a bude o 20 km dál, v jiném městě, taky velkém, vyleze na nějaké zastávce, kde si počká zase na městskou šalinu. Nebo pokud to bude projíždět jeho vesnicí, vystoupí tam. Zkrátka, využití kolejové dopravy se zase trochu zvětší. Je to sice náuročné, ale má to výhody.
A ještě, Ty, co mají víc, jak 60 m a nejsou to ještě train verze, tak jsou třeba pro výpadek metra, nebo tak něco. Není to pro běžný použití na povrchu, ale k nezaplacení, když metro nejede. Může to ale jezdit jako podzemní šalina, samozřejmě.
Naposledy upravil Irwain Nornossa dne Sun 25 Mar 2012, 15:55, celkově upraveno 2 krát
Irwain Nornossa- Znamení :
Pohlaví :
Počet příspěvků : 1795
Bodů : 1823
Reputace : 6
Datum registrace : 23. 04. 11
Věk : 35
Místo : Brno
Re: Šaliny a vše okolo nich
Já mám 7,5 GB.Irwain Nornossa napsal: Navýšení místa je 1. argument, další je, že potřebuju překonat někoho, kdo má 3 GB.
NoMouse- Znamení :
Pohlaví :
Počet příspěvků : 2539
Bodů : 2592
Reputace : 27
Datum registrace : 29. 09. 09
Věk : 34
Místo : B ▏R ▍N ▋O ▉
Re: Šaliny a vše okolo nich
Tak si je užij. Já to mám pár dní. Navíc, chci překonat jednu kámošku, ne Tebe.NoMouse napsal:Já mám 7,5 GB.Irwain Nornossa napsal: Navýšení místa je 1. argument, další je, že potřebuju překonat někoho, kdo má 3 GB.
Jednou ale taky budu mít 8 GB.
Irwain Nornossa- Znamení :
Pohlaví :
Počet příspěvků : 1795
Bodů : 1823
Reputace : 6
Datum registrace : 23. 04. 11
Věk : 35
Místo : Brno
Re: Šaliny a vše okolo nich
To moc nechápu, když prodloužím prostřední článek, musím zvětšit krajní? A ne, tím si nepomůžeš ke zvládání oblouků. Čím budou články delší, tím větší bude muset být úhel ohybu v kloubu, u prostředních článků ti prostředek poleze čím dál víc mimo profil, u krajních ti bude předek a zadek čím dál víc vybočovat. U šalin s pevnými podvozky ti s prodlužováním článků zase polezou čím dál víc do boku klouby. Už normální KT8 děsně vybočují, svého času dokonce jezdily s cedulemi "<- POZOR VYBOČUJE ->" za zadními okny, protože když se s autem postavíš vedle toho a ona se rozjede do oblouku, tak tě pak zadkem hezky smete. (To už se mockrát stalo. A těžko se pak hledá viník, řidič auta tvrdí, že nemohl tušit, že šalina tolik vybočí, řidič šaliny to auto zase neměl šanci vidět.) Další problém je samozřejmě samotné míjení dvou šalin v obloucích, KT8 se nesmí s ostatními míjet na spoustě míst. Můžeš jen zvětšit osovou vzdálenost kolejí - pokud máš místo.Irwain Nornossa napsal:Ano, prodlužuju. To je pointa. U některých víc, u jistých extrémních KT8 a K3S mě jen zajímalo, jak by to vypadalo. Hrozivě. Ale prostě,…´délka článků na KT8, toho střednho, je malá. Prostě to je málo, o 2,5 m to jde natáhnout. Tím se samozřejmě musí zvětšit krajní články. Oblouky to pak bude zvládat taky.
Jakékoliv další prodloužení by proto zvlášť u KT8 bylo imho neúnosné, snad kromě těch vlakotramvajových tratí.
(edit: a to nemluvím o věcech jako je zatížení rámu, čím delší je ta část ve vzduchu, tím se ti víc bude prohýbat, znásobeno ještě tím, že se tam vejde víc lidí, pak se to musí vyztužit, šalina je těžší, tím že má dlouhé články má míň podvozků, takže větší zatížení na nápravu a větší ničení kolejí atd. atd.... jen chci naznačit, že vše souvisí se vším A to co se může zdát jako nelogické (článek je moc krátký), tak může mít nějaký důvod. Podobně jako občas zbytečně moc sedadel - proč? - no protože by se tam jinak vešlo moc lidí a šalina by byla přetížená )
Naposledy upravil NoMouse dne Sun 25 Mar 2012, 16:41, celkově upraveno 2 krát
NoMouse- Znamení :
Pohlaví :
Počet příspěvků : 2539
Bodů : 2592
Reputace : 27
Datum registrace : 29. 09. 09
Věk : 34
Místo : B ▏R ▍N ▋O ▉
Re: Šaliny a vše okolo nich
Šalina má bejt pružná a otáčet se celá. Žádný oblouky a podobné věci. Tradá .
Strana 13 z 15 • 1 ... 8 ... 12, 13, 14, 15
Strana 13 z 15
Povolení tohoto fóra:
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru