Šaliny a vše okolo nich
+6
Dejv92
minnie
R&omize
Kolikokoli
NoMouse
Irwain Nornossa
10 posters
Strana 8 z 15
Strana 8 z 15 • 1 ... 5 ... 7, 8, 9 ... 11 ... 15
Re: Šaliny a vše okolo nich
Irwain: normálně "dobře ty" nepoužívám, ale nějak jsem nevěděl, co tam napsat...
Ano, Astra a Anitra je úplně to stejné - obojí jsou typ Škoda 03T, Anitra se to z nějakého důvodu jmenuje jenom v Brně, asi se jim zdálo, že je tu málo atypů, tak chtěli aspoň atypický název.
Ano, Astra a Anitra je úplně to stejné - obojí jsou typ Škoda 03T, Anitra se to z nějakého důvodu jmenuje jenom v Brně, asi se jim zdálo, že je tu málo atypů, tak chtěli aspoň atypický název.
NoMouse- Znamení :
Pohlaví :
Počet příspěvků : 2539
Bodů : 2592
Reputace : 27
Datum registrace : 29. 09. 09
Věk : 34
Místo : B ▏R ▍N ▋O ▉
Re: Šaliny a vše okolo nich
Mimochodem, k naší debatě, jak jste tvrdili, že dvě spojené K2 by byly delší než 2xLF2 - naskládal jsem je schválně vedle sebe (K2, K2R03-P a VarioLF2R.E), u prvních dvou jsem se je snažil dát co nejdál to šlo (spřáhla se jenom dotýkají), zatímco u varia je dát co nejblíž (širší části spřáhel se úplně překrývají) plus přední a zadní spřáhla jsou u nich samozřejmě schované, a stejně je pořád 2xLF2 o kus delší než 2xK2R a ještě o větší kus delší než K2, nepomohlo by ani kdybych ty varia nalepil úplně k sobě:
(nákresy převzaty odsud: http://www.bmhd.cz/evidence-dpmb/prehled.php?tramvaje20 )
Takže je to nesmysl a určitě je taky nesmysl, že by se klasické K2 nevešly do délkového limitu daného předpisy, zatímco varia ano - ten limit se musel kvůli variím právě zvětšovat, podle třeba tohoto článku byl původně 40 metrů a teď je 60 metrů.
(nákresy převzaty odsud: http://www.bmhd.cz/evidence-dpmb/prehled.php?tramvaje20 )
Takže je to nesmysl a určitě je taky nesmysl, že by se klasické K2 nevešly do délkového limitu daného předpisy, zatímco varia ano - ten limit se musel kvůli variím právě zvětšovat, podle třeba tohoto článku byl původně 40 metrů a teď je 60 metrů.
NoMouse- Znamení :
Pohlaví :
Počet příspěvků : 2539
Bodů : 2592
Reputace : 27
Datum registrace : 29. 09. 09
Věk : 34
Místo : B ▏R ▍N ▋O ▉
Re: Šaliny a vše okolo nich
Taky jsem koukel, že v Brně to je takhle unikátní. Zajímalo by mě, proč zrovna tady, proč ne v Plzni, kde to vyrábějí, nebo v Ostravě. Ne, že bych nebyl rád, to jsem. Jo, je to takový atypičo (odkaz na citaci z lamera).
Uf, to jsem rád, že to nepoužíváš. Můžeš třeba říkat „dobře pro Tebe“.
OK. Takže 2×K2 jde. Dobře, takže budu bombardovat dopravní podnik dotazy, proč to jako už nejezdí na 1, a aby to zprovoznili. Bylo by to fajn, vypadalo by to zajímavě.
Pokud je limit 60m, tak by tu mohly jezdit ty nejdelší Combina (54m). Teda, ne, že by to s jejich podvozky byla nějaká výhra. Ale když by v Siemensu (pochybuju, že by to dělali ve Škodovce) udělali oboustranou verzi s otočnýma…
Jinak, mám poměrně zdařilé video průjezdu 2×LF2, ale výborné video RT6tky. Můžu někam uploadnout…
Uf, to jsem rád, že to nepoužíváš. Můžeš třeba říkat „dobře pro Tebe“.
OK. Takže 2×K2 jde. Dobře, takže budu bombardovat dopravní podnik dotazy, proč to jako už nejezdí na 1, a aby to zprovoznili. Bylo by to fajn, vypadalo by to zajímavě.
Pokud je limit 60m, tak by tu mohly jezdit ty nejdelší Combina (54m). Teda, ne, že by to s jejich podvozky byla nějaká výhra. Ale když by v Siemensu (pochybuju, že by to dělali ve Škodovce) udělali oboustranou verzi s otočnýma…
Jinak, mám poměrně zdařilé video průjezdu 2×LF2, ale výborné video RT6tky. Můžu někam uploadnout…
Irwain Nornossa- Znamení :
Pohlaví :
Počet příspěvků : 1795
Bodů : 1823
Reputace : 6
Datum registrace : 23. 04. 11
Věk : 35
Místo : Brno
Re: Šaliny a vše okolo nich
Irwain: Teď jsem nedávno narazil na Combino Supra, které se vyrábí ve 2-8 článkové variantě (délka 18-72 metrů) a podle všeho má otočné všechny podvozky, ale hlavně má podvozek pod každým článkem, žádný není zavěšený mezi sousedníma dvěma, takže to má i mnohem menší zatížení na nápravu. Samozřejmě 100% nízkopodlažní a může být obousměrná. Tak taková šalina by se už do Brna hodila.
A k těm 2xK2 - zřejmě jsou potřeba samostatně na jiných linkách a dokonce mám dojem, že se někde někdo zmiňoval, že by to spojit ani nešlo kvůli elektrické výzbroji, která je dělaná na lichý počet podvozků nebo něco takového, nevím přesně... Jinak by je to už možná dávno napadlo. Všechno není tak jednoduché jak to vypadá.
A k těm 2xK2 - zřejmě jsou potřeba samostatně na jiných linkách a dokonce mám dojem, že se někde někdo zmiňoval, že by to spojit ani nešlo kvůli elektrické výzbroji, která je dělaná na lichý počet podvozků nebo něco takového, nevím přesně... Jinak by je to už možná dávno napadlo. Všechno není tak jednoduché jak to vypadá.
NoMouse- Znamení :
Pohlaví :
Počet příspěvků : 2539
Bodů : 2592
Reputace : 27
Datum registrace : 29. 09. 09
Věk : 34
Místo : B ▏R ▍N ▋O ▉
Re: Šaliny a vše okolo nich
Tyjo, dej mi link na to nejdelší Combino. Nějak to nemůžu najít. To chci vidět. Je sice pravda, že i na 1 by to bylo moc, ale bylo by super, kdyby to tu bylo.
Tak už jsem to našel.
Hodily by se nějaké kratší oboustranné. A samozřejmě delší. To je fakt.
Vždycky nějaký problémy… No, tak ke KT8 připojit T3, nebo 3×T3, a nebo konečně přestat využívat Varia jinde, a dát je na 1. Ty lidi se tam fakt nevejdou…
Tak už jsem to našel.
Hodily by se nějaké kratší oboustranné. A samozřejmě delší. To je fakt.
Vždycky nějaký problémy… No, tak ke KT8 připojit T3, nebo 3×T3, a nebo konečně přestat využívat Varia jinde, a dát je na 1. Ty lidi se tam fakt nevejdou…
Irwain Nornossa- Znamení :
Pohlaví :
Počet příspěvků : 1795
Bodů : 1823
Reputace : 6
Datum registrace : 23. 04. 11
Věk : 35
Místo : Brno
Re: Šaliny a vše okolo nich
KT8+T3 je zřejmě ještě větší nesmysl než 2xK2, to už jsem myslím říkal...
Ještě k tomu Combinu - tady je k tomu pdf, jsou tam vidět všechny ty délkové varianty, takže 72 m je moc, ale můžeš si vybrat jakýkoliv počet článků mezi 2 a 8, třeba v Budapešti to jezdí šestičlánkové. http://transportation.siemens.com/en/data/pdf/ts_internet/ts_tr/avenio_a19100-v520-b452-x-7600.pdf
A tady je pdf s různým srovnáním "normálního" Combina a Combina Supra, bohužel německy, ale i z těch obrázků se dá ledasco pochopit, nejvíc se tam řeší ty podvozky, které by měly být ke kolejím hodně šetrné, narozdíl od obyč Combina: http://www.ifs.rwth-aachen.de/files/RWTH_IFS-Seminar_2010_3_Richter.pdf
Ještě k tomu Combinu - tady je k tomu pdf, jsou tam vidět všechny ty délkové varianty, takže 72 m je moc, ale můžeš si vybrat jakýkoliv počet článků mezi 2 a 8, třeba v Budapešti to jezdí šestičlánkové. http://transportation.siemens.com/en/data/pdf/ts_internet/ts_tr/avenio_a19100-v520-b452-x-7600.pdf
A tady je pdf s různým srovnáním "normálního" Combina a Combina Supra, bohužel německy, ale i z těch obrázků se dá ledasco pochopit, nejvíc se tam řeší ty podvozky, které by měly být ke kolejím hodně šetrné, narozdíl od obyč Combina: http://www.ifs.rwth-aachen.de/files/RWTH_IFS-Seminar_2010_3_Richter.pdf
NoMouse- Znamení :
Pohlaví :
Počet příspěvků : 2539
Bodů : 2592
Reputace : 27
Datum registrace : 29. 09. 09
Věk : 34
Místo : B ▏R ▍N ▋O ▉
Re: Šaliny a vše okolo nich
Říkal, já ale stále nechápu, proč na tom nezapracují. Všechno je možný. Můžou to předělat. Asi to vyjde levněji, než Varia, za které bych ale byl raději.
Jo, to 2. PDFko jsem našel. Musí to být super, ta 72m verze. To asi ještě ani nikde nejezdí, co?
Jo, to 2. PDFko jsem našel. Musí to být super, ta 72m verze. To asi ještě ani nikde nejezdí, co?
Irwain Nornossa- Znamení :
Pohlaví :
Počet příspěvků : 1795
Bodů : 1823
Reputace : 6
Datum registrace : 23. 04. 11
Věk : 35
Místo : Brno
Re: Šaliny a vše okolo nich
Jo, vyměnit všechny trakční motory a ostatní elektrické zařízení, aby získali nesmyslnou soupravu, to se určitě vyplatí...Irwain Nornossa napsal:Říkal, já ale stále nechápu, proč na tom nezapracují. Všechno je možný.
NoMouse- Znamení :
Pohlaví :
Počet příspěvků : 2539
Bodů : 2592
Reputace : 27
Datum registrace : 29. 09. 09
Věk : 34
Místo : B ▏R ▍N ▋O ▉
Re: Šaliny a vše okolo nich
To přece nemusí vyměňovat všechno, ne?
Irwain Nornossa- Znamení :
Pohlaví :
Počet příspěvků : 1795
Bodů : 1823
Reputace : 6
Datum registrace : 23. 04. 11
Věk : 35
Místo : Brno
Re: Šaliny a vše okolo nich
Neříkám, že tomu nějak rozumím, ale co jsem tak postupem času vyrozuměl pročítáním fór, tak to, co brání libovolnému spojování šalin je různá elektrická výzbroj - tedy všechno včetně motorů. Možná některé jsou kompatibilní, nevím. Každopádně je taky asi potřeba, aby to mělo stejný výkon a jízdní vlastnosti, jinak by do sebe vozy "narážely", když by třeba druhý vůz akceleroval rychleji než první. Což by u soupravy KT8D5+T3 asi byl hodně velký problém...
NoMouse- Znamení :
Pohlaví :
Počet příspěvků : 2539
Bodů : 2592
Reputace : 27
Datum registrace : 29. 09. 09
Věk : 34
Místo : B ▏R ▍N ▋O ▉
Re: Šaliny a vše okolo nich
Tak ke KT8 dát T6. Ty jsou si vzhledově podobné, zvuk motorů je taky prakticky stejný, takže to by snad nevadilo.
Btw, pokaždé se dají postavit nějaké převodníky, aby to pracovalo stejně.
Btw, pokaždé se dají postavit nějaké převodníky, aby to pracovalo stejně.
Irwain Nornossa- Znamení :
Pohlaví :
Počet příspěvků : 1795
Bodů : 1823
Reputace : 6
Datum registrace : 23. 04. 11
Věk : 35
Místo : Brno
Re: Šaliny a vše okolo nich
Irwain: ale proč si dávat práci se spojováním nesmyslných souprav, když už se to řeší stále pokračujícím rekonstruováním LF2 a jejich spojováním... Zatím jich dostatek není, ale to ani jiných tramvají, nemůže se "plýtvat" tím, že se ke KT8 budou připojovat další vozy s tím že by to bylo technicky extrémně a zbytečně náročné, musíš přemýšlet trochu realisticky, přijde mi, že už zase utíkáš někam do svých ideálních představ. Daly by se třeba spojovat 3xT3, jenže kdybys to takhle udělal pro všechny soupravy na jedničce, tak ti budou chybět šaliny na ostatních linkách. Můžeš být rád, že se s tím vůbec něco dělá, sice pomalu, ale jistě, to je v ČR docela vzácnost.
NoMouse- Znamení :
Pohlaví :
Počet příspěvků : 2539
Bodů : 2592
Reputace : 27
Datum registrace : 29. 09. 09
Věk : 34
Místo : B ▏R ▍N ▋O ▉
Re: Šaliny a vše okolo nich
Víš, moje představy to by byly superdlouhý extrémně nízkopodlažní šaliny na gravitačních polštářích, co by se ale i lehce dotýkaly kolejí… Tohle jsou moje představy.
Jo, za LF2 jsem rád, jen jich je málo, a nesmyslně jezdí jen většina z nich, ne všechny. To s těma T3 chápu. Zase ale jde pomocí Varií a rekonstrukcí T3 postavit ty torjice. Vlečné vozy jsou 4, tak proč jezdí opět jen 3? V mé realitě by se tohle nedělo…téhle chybí trochu logiky a přemýšlení.
Jo, za LF2 jsem rád, jen jich je málo, a nesmyslně jezdí jen většina z nich, ne všechny. To s těma T3 chápu. Zase ale jde pomocí Varií a rekonstrukcí T3 postavit ty torjice. Vlečné vozy jsou 4, tak proč jezdí opět jen 3? V mé realitě by se tohle nedělo…téhle chybí trochu logiky a přemýšlení.
Irwain Nornossa- Znamení :
Pohlaví :
Počet příspěvků : 1795
Bodů : 1823
Reputace : 6
Datum registrace : 23. 04. 11
Věk : 35
Místo : Brno
Re: Šaliny a vše okolo nich
Teda, šaliny mě moc nezajímají, ale kdyby v Brně jezdilo TOTO, tak by to bylo hustý...
Re: Šaliny a vše okolo nich
tak jako jo, 15T je lepší než 13T ale i tak by si Brno zasloužilo něco ještě o kapku lepšího
Dejv92- Znamení :
Pohlaví :
Počet příspěvků : 235
Bodů : 242
Reputace : 3
Datum registrace : 19. 01. 10
Věk : 32
Místo : Sobotovice
Re: Šaliny a vše okolo nich
Hlavně delšího. Kdyby nám sem dali 4článkový 15T v označení 16T For City Brno, tak by to bylo super.
Irwain Nornossa- Znamení :
Pohlaví :
Počet příspěvků : 1795
Bodů : 1823
Reputace : 6
Datum registrace : 23. 04. 11
Věk : 35
Místo : Brno
Re: Šaliny a vše okolo nich
Tak ono není úplně nereálné, že by se za pár let Brno do nákupu vrhlo taky. U Poršat se taky hned opičilo po Praze, tak přece by si "Výzkumný ústav tramvajových vozidel" nenechal ujít tento typ šaliny.Kolikokoli napsal:Teda, šaliny mě moc nezajímají, ale kdyby v Brně jezdilo TOTO, tak by to bylo hustý...
NoMouse- Znamení :
Pohlaví :
Počet příspěvků : 2539
Bodů : 2592
Reputace : 27
Datum registrace : 29. 09. 09
Věk : 34
Místo : B ▏R ▍N ▋O ▉
Re: Šaliny a vše okolo nich
Taky by bylo fajn, kdyby si nenechal ujít Vario LF3/2 nebo LF4/2. To by bylo fakt dobrý.
A nebo něco od Siemensu, nějaké asi tak 5ti článkové Combino Supra. Za to bych byl opravdu rád. A nebyl bych jediný, těch asi 130 km kolejí taky. Jo, a ještě lidi…
A nebo něco od Siemensu, nějaké asi tak 5ti článkové Combino Supra. Za to bych byl opravdu rád. A nebyl bych jediný, těch asi 130 km kolejí taky. Jo, a ještě lidi…
Irwain Nornossa- Znamení :
Pohlaví :
Počet příspěvků : 1795
Bodů : 1823
Reputace : 6
Datum registrace : 23. 04. 11
Věk : 35
Místo : Brno
Re: Šaliny a vše okolo nich
Před chvílí jsem se svezl zase po dlouhé době s RT6N1 a sice s 1802 (a chvíli před tím jsem v opačném směru potkal 1803). Sice jsem musel dvakrát přebíhat na červenou a jel jsem jenom jednu zastávku, ale stálo to za to.
NoMouse- Znamení :
Pohlaví :
Počet příspěvků : 2539
Bodů : 2592
Reputace : 27
Datum registrace : 29. 09. 09
Věk : 34
Místo : B ▏R ▍N ▋O ▉
Re: Šaliny a vše okolo nich
Tak když už jsi s ní jel, to jsi měl jet až na konečnou.
Irwain Nornossa- Znamení :
Pohlaví :
Počet příspěvků : 1795
Bodů : 1823
Reputace : 6
Datum registrace : 23. 04. 11
Věk : 35
Místo : Brno
Re: Šaliny a vše okolo nich
To jsem sice mohl, ale zas až takový blázen, abych šalinou jezdil jen tak, nejsem. Zatím.
NoMouse- Znamení :
Pohlaví :
Počet příspěvků : 2539
Bodů : 2592
Reputace : 27
Datum registrace : 29. 09. 09
Věk : 34
Místo : B ▏R ▍N ▋O ▉
Re: Šaliny a vše okolo nich
Počkej, ono to jednou přijde. Je to jen otázka času.
Irwain Nornossa- Znamení :
Pohlaví :
Počet příspěvků : 1795
Bodů : 1823
Reputace : 6
Datum registrace : 23. 04. 11
Věk : 35
Místo : Brno
Re: Šaliny a vše okolo nich
Toho se taky Ďasím...
NoMouse- Znamení :
Pohlaví :
Počet příspěvků : 2539
Bodů : 2592
Reputace : 27
Datum registrace : 29. 09. 09
Věk : 34
Místo : B ▏R ▍N ▋O ▉
Re: Šaliny a vše okolo nich
Hele lidi, co ta noc vědců, šel by někdo?
clif- Znamení :
Pohlaví :
Počet příspěvků : 1188
Bodů : 1213
Reputace : 5
Datum registrace : 07. 05. 11
Věk : 31
Místo : Brno - Nový Lískovec
Re: Šaliny a vše okolo nich
No jo, vlastně. Já bych snad i šel (pokud nebude problém, že u sebe klasicky nemám ani korunu). Je to zítra, ne?
Irwain Nornossa- Znamení :
Pohlaví :
Počet příspěvků : 1795
Bodů : 1823
Reputace : 6
Datum registrace : 23. 04. 11
Věk : 35
Místo : Brno
Strana 8 z 15 • 1 ... 5 ... 7, 8, 9 ... 11 ... 15
Strana 8 z 15
Povolení tohoto fóra:
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru