Šaliny a vše okolo nich
+6
Dejv92
minnie
R&omize
Kolikokoli
NoMouse
Irwain Nornossa
10 posters
Strana 9 z 15
Strana 9 z 15 • 1 ... 6 ... 8, 9, 10 ... 15
Re: Šaliny a vše okolo nich
nn dneska
clif- Znamení :
Pohlaví :
Počet příspěvků : 1188
Bodů : 1213
Reputace : 5
Datum registrace : 07. 05. 11
Věk : 31
Místo : Brno - Nový Lískovec
Re: Šaliny a vše okolo nich
Aha. Ou. Promyslím.
Irwain Nornossa- Znamení :
Pohlaví :
Počet příspěvků : 1795
Bodů : 1823
Reputace : 6
Datum registrace : 23. 04. 11
Věk : 35
Místo : Brno
Re: Šaliny a vše okolo nich
to sem byl na chvíli v úterý v Brně (na demonstraci) a potkával sem samý známý šaliny a potkal sem i jednu nečekanou - 1901 - konečně ji spravili, ještě by mohli dat do provozu i 1801 a bylo by to bezva...
Dejv92- Znamení :
Pohlaví :
Počet příspěvků : 235
Bodů : 242
Reputace : 3
Datum registrace : 19. 01. 10
Věk : 32
Místo : Sobotovice
Re: Šaliny a vše okolo nich
Spíš by mohli konečně předělat sedačky ve všech těch neupravených 13T, aby byly aspoň trochu použitelný.
Irwain Nornossa- Znamení :
Pohlaví :
Počet příspěvků : 1795
Bodů : 1823
Reputace : 6
Datum registrace : 23. 04. 11
Věk : 35
Místo : Brno
Re: Šaliny a vše okolo nich
To se prý stane (snad) až při první generálce, což je tipuju za nějakých 5-10 let... Ono to vyžaduje asi docela zásah do konstrukce, takže se to udělá, až když se ta šalina bude stejně rozebírat a zase skládat.
NoMouse- Znamení :
Pohlaví :
Počet příspěvků : 2539
Bodů : 2592
Reputace : 27
Datum registrace : 29. 09. 09
Věk : 34
Místo : B ▏R ▍N ▋O ▉
Re: Šaliny a vše okolo nich
A do tý doby tu bude 19 šalin, co jsou nasazovaný i na spoje, co jsou docela obsazený, ale tyhle konkrétní budou mít JEN uspořádáním sedaček sníženou kapacitu. Palec nahoru, lidstvo opět prokazuje svou hloupost. Co je špatně je to, že už to takhle vůbec vymysleli. Kterýho kreténa to takhle napadlo? Asi nějakýho, co tím v životě nepojede, a co nenávidí lidi ještě víc, než já (jestli to jde). OMG! A pak jim nakonec došlo, že to teda jde změnit, což je epic win. Ale!!! PROČ to takhle neudělali rovnou ze začátku??? Boha! Do Prahy i sem k nám mohly pak jít šaliny, který sice ničí koleje neotočnýma podvozkama (což je naprosto nelogický, to taky mohli udělat otočný, ale budiž), ale aspoň by se v nich dalo sedět (stát a procházet najednou), nějakou tu kapacitu by to přece jen mělo. Džízis. Víte, jak jsme se bavili o budoucnosti, co bude moderní, až tyhle nový šaliny jako Varia a 13T budou tak 40 let starý? Můžu vám říct, že všichni v té době ty 13T budeme kritizovat, jak byly blbě udělaný.
Anyway, abych nebyl tak negativní. Dneska z Moraváku až do Medlánenský vozovny jsem jen úplně prázdnou KT8 (1709), fakt jsem tam byl jen já. Bylo to naprosto super. Tyhle šaliny totiž znám jen šíleně narvaný (na stejný trase, když to jezdí na 1), a teď jen já. Pokusil jsem se dokonce udělat pár fotek, uvidíme, jak to v té tmě šlo. Ale fakt skvělý. Svou netradičností.
Anyway, abych nebyl tak negativní. Dneska z Moraváku až do Medlánenský vozovny jsem jen úplně prázdnou KT8 (1709), fakt jsem tam byl jen já. Bylo to naprosto super. Tyhle šaliny totiž znám jen šíleně narvaný (na stejný trase, když to jezdí na 1), a teď jen já. Pokusil jsem se dokonce udělat pár fotek, uvidíme, jak to v té tmě šlo. Ale fakt skvělý. Svou netradičností.
Irwain Nornossa- Znamení :
Pohlaví :
Počet příspěvků : 1795
Bodů : 1823
Reputace : 6
Datum registrace : 23. 04. 11
Věk : 35
Místo : Brno
Re: Šaliny a vše okolo nich
Irwain: No tak jasně že je kravina, že to tak udělali už na začátku (ale RT6 má v prostředním článku taky sedačky naproti sobě ), ale není se zas tak čemu divit, že se to teď nezmění hned, protože by to bylo nákladný... A k tomu jak ty říkáš, že měli ty podvozky udělat otočné - ono když se nad tím zamyslíš, tak u šaliny téhle koncepce (liché články zavěšené na sudých s jedním podvozkem) by to asi otočné ani nešlo - zkus si to mechanicky představit, kolik by ty články měly stupňů volnosti, vždyť by se to kroutilo jak housenka...aspoň myslím - inspiroval mě k té myšlence jeden obrázek z toho prospektu o Combinu Supra, kde bylo něco takového naznačeno... Čímž se těch neotočných podvozků nezastávám, ale kdyby to mělo mít otočné, tak by to asi musela být úplně jiná šalina, nestačilo by jenom vyměnit neotočné za otočné.
NoMouse- Znamení :
Pohlaví :
Počet příspěvků : 2539
Bodů : 2592
Reputace : 27
Datum registrace : 29. 09. 09
Věk : 34
Místo : B ▏R ▍N ▋O ▉
Re: Šaliny a vše okolo nich
Ale tak RT6 tam má jen celkově 8 sedaček. Navíc, mluvíme tu o konstrukci z roku 1990, což je ještě krutá doba atomu, a teď, o 20 let později, na prahu doby digitální, udělali takovýhle fail?
Jako jasně, chápu, že by to bylo nákladný, je mi jasný, že pod sedačkama jsou stroje, jejich úprava by nebyla vůbec sranda, takže je pozdě na nějaké řeči…jen snad doufat, že to za těch pár let udělají.
Ehm, není to náhodou tak, že liché články mají podvozek a sudé jsou mezi nima zavěšené? No…tak co, tak by se to kroutilo? Jako jasně, je blbost pak dávat tolika článků, vždyť to 13T jich má právě tolik, aby místo otočných podvozků udělali otočný celý článek (zajímavý nápad, to rozhodně, ale moc to nevyšlo). Když už by to dělali s otočnýma, tak bychom tu měli konstrukci typu KT8. Což by bylo fajn, kdyby udělali nízkopodlažní 4 článkovou šalinu s otočnýma podvozkama o celkové délce jako 7 článkové 13T, navíc by ještě mohla být obousměrná… Tuším, že něco takového Siemens dělá. Bylo by taky fajn je pustit i na naše koleje, protože věřím, že v té firmě ví, co dělají.
Jako jasně, chápu, že by to bylo nákladný, je mi jasný, že pod sedačkama jsou stroje, jejich úprava by nebyla vůbec sranda, takže je pozdě na nějaké řeči…jen snad doufat, že to za těch pár let udělají.
Ehm, není to náhodou tak, že liché články mají podvozek a sudé jsou mezi nima zavěšené? No…tak co, tak by se to kroutilo? Jako jasně, je blbost pak dávat tolika článků, vždyť to 13T jich má právě tolik, aby místo otočných podvozků udělali otočný celý článek (zajímavý nápad, to rozhodně, ale moc to nevyšlo). Když už by to dělali s otočnýma, tak bychom tu měli konstrukci typu KT8. Což by bylo fajn, kdyby udělali nízkopodlažní 4 článkovou šalinu s otočnýma podvozkama o celkové délce jako 7 článkové 13T, navíc by ještě mohla být obousměrná… Tuším, že něco takového Siemens dělá. Bylo by taky fajn je pustit i na naše koleje, protože věřím, že v té firmě ví, co dělají.
Irwain Nornossa- Znamení :
Pohlaví :
Počet příspěvků : 1795
Bodů : 1823
Reputace : 6
Datum registrace : 23. 04. 11
Věk : 35
Místo : Brno
Re: Šaliny a vše okolo nich
Ne pokud je čísluješ od nuly...Irwain Nornossa napsal:Ehm, není to náhodou tak, že liché články mají podvozek a sudé jsou mezi nima zavěšené?
Ne jasně, spletl jsem to Bylo by zajímavé mít první a poslední článek zavěšený
Kdybys udělal konstrukci jako KT8 (resp. i K2) tak ti z toho vyleze Vario.
Tohle samozřejmě řeší 15T, která tu konstrukci KT8 (podvozky v kloubech a na začátku a na konci) posouvá na tu úroveň, že je nízká podlaha i nad podvozky.
edit: Porsche se taky dělá obousměrné.
NoMouse- Znamení :
Pohlaví :
Počet příspěvků : 2539
Bodů : 2592
Reputace : 27
Datum registrace : 29. 09. 09
Věk : 34
Místo : B ▏R ▍N ▋O ▉
Re: Šaliny a vše okolo nich
To bych doopravdy chtěl vidět. Hlavně by mě zajímalo, jak by to drželo. A kdy a jak by se otáčel ten kloub.
Jo, to je fakt. Varioidní konstrukce je ale dobrá. LF4/2 je super, říkám to pořád. Brno by mě mělo poslechnout a nějaké objednat, jsou potřeba.
Jo, to 15T je dobře vyřešený, to jo, ale! Stále je to moc krátký. Tohle poslat tady na 1, tak je to na 4 zastávce plný, a to to nedorazilo z Řečkovic ani na Semilasso. Kdyby to mělo 4 články, tak už je to lepší (to by se to zaplnilo tak na Husitský. ).
Dělá, ale jezdí to u nás? Samozřejmě, že ne. Mám pocit, že kromě Varií a 15T všechny lepší šaliny jdou do zahraničí…
Jo, to je fakt. Varioidní konstrukce je ale dobrá. LF4/2 je super, říkám to pořád. Brno by mě mělo poslechnout a nějaké objednat, jsou potřeba.
Jo, to 15T je dobře vyřešený, to jo, ale! Stále je to moc krátký. Tohle poslat tady na 1, tak je to na 4 zastávce plný, a to to nedorazilo z Řečkovic ani na Semilasso. Kdyby to mělo 4 články, tak už je to lepší (to by se to zaplnilo tak na Husitský. ).
Dělá, ale jezdí to u nás? Samozřejmě, že ne. Mám pocit, že kromě Varií a 15T všechny lepší šaliny jdou do zahraničí…
Irwain Nornossa- Znamení :
Pohlaví :
Počet příspěvků : 1795
Bodů : 1823
Reputace : 6
Datum registrace : 23. 04. 11
Věk : 35
Místo : Brno
Re: Šaliny a vše okolo nich
15T je modulová, nebo jak se tomu říká, takže taky není problém udělat víc článků. Konkrétně píšou 2 až 5, jednosměrná nebo obousměrná verze.
Oboustranné Poršáky (19T) jezdí v Polsku (ve Vratislavi), kde mimochodem není prostřední podvozek hnaný (pro kopcovitou Prahu a Brno nepoužitelné), takže je v tom článku nízká podlaha (to stejné jednosměrná 16T tamtéž).
Oboustranné Poršáky (19T) jezdí v Polsku (ve Vratislavi), kde mimochodem není prostřední podvozek hnaný (pro kopcovitou Prahu a Brno nepoužitelné), takže je v tom článku nízká podlaha (to stejné jednosměrná 16T tamtéž).
NoMouse- Znamení :
Pohlaví :
Počet příspěvků : 2539
Bodů : 2592
Reputace : 27
Datum registrace : 29. 09. 09
Věk : 34
Místo : B ▏R ▍N ▋O ▉
Re: Šaliny a vše okolo nich
No, paráda. Pro Brno oboustranné se 4 článkama, pár s 5, ale ty s 5 hlavně jednostranné, na 1 je tohle v pohodě. Vyřešeno.
Jo, tohle, to jsem už někde viděl.
Takže se můžeme jen těšit, co Brno v budoucnu nakoupí za šaliny. Já doufám, že to bude něco fakt dlouhýho.
Jo, tohle, to jsem už někde viděl.
Takže se můžeme jen těšit, co Brno v budoucnu nakoupí za šaliny. Já doufám, že to bude něco fakt dlouhýho.
Irwain Nornossa- Znamení :
Pohlaví :
Počet příspěvků : 1795
Bodů : 1823
Reputace : 6
Datum registrace : 23. 04. 11
Věk : 35
Místo : Brno
Re: Šaliny a vše okolo nich
Se mě dnes zdálo že sem potkal upravenou 1901 jo a nestačilo by prostě ty sedačky co jsou na proti sobě vyházet (tak z deseti poršat) a ty posílat na jedničku ve špičkách? Ale dobrý by bylo kdyby koleje byli nějak "prohloubený" a části podvozků jezdili v podstatě pod zemí, pak by nebyl problém s nízkopodlažností a ani s uspořádáním sedaček, ale je mi jasné že by tu byla spousta dalších problémů.
Dejv92- Znamení :
Pohlaví :
Počet příspěvků : 235
Bodů : 242
Reputace : 3
Datum registrace : 19. 01. 10
Věk : 32
Místo : Sobotovice
Re: Šaliny a vše okolo nich
Dejv92: Kdybys vyházel sedačky co jsou naproti sobě, tak ti tam zbydou dva veliké kvádry.
Koleje prohloubený mezi kolejema? A jak by přes to jezdily auta?
Koleje prohloubený mezi kolejema? A jak by přes to jezdily auta?
NoMouse- Znamení :
Pohlaví :
Počet příspěvků : 2539
Bodů : 2592
Reputace : 27
Datum registrace : 29. 09. 09
Věk : 34
Místo : B ▏R ▍N ▋O ▉
Re: Šaliny a vše okolo nich
Dobrej! O 13T na 1 se pokoušeli o vikendech o prázdninách. Byly to ty neupravené (většinou), a dopadlo to šíleně. Ale i kdyby udělali to, co říkáš, tak stále to je krátký. Tam nemůžeš poslat jen tak něco, 2*LF2 je asi jediné, co má tu správnou kapacitu.
Irwain Nornossa- Znamení :
Pohlaví :
Počet příspěvků : 1795
Bodů : 1823
Reputace : 6
Datum registrace : 23. 04. 11
Věk : 35
Místo : Brno
Re: Šaliny a vše okolo nich
NoMouse: říkám, bylo by hodne problémů ale myslel sem to spíš tak že kolej by byla šíleně hlubokáa v podstatě by vznilko asi takové Ičko nevím jak to popsat, ale jde o to že by kolo končilo se začátkem silnice a hnací motor (podvozek) byl "v silnici" směrem ke středu kolejí, pak by byl kus toho Ička a pak motor pro druhý kolo a pak druhý kolo a vedle kol by na vnitřní nebo i vnější straně byli nějaký sloupky který by nesli "tělo" šaliny takže by nebyl ani v místě kol problém udělat 100% nízkopodlažnost
Dejv92- Znamení :
Pohlaví :
Počet příspěvků : 235
Bodů : 242
Reputace : 3
Datum registrace : 19. 01. 10
Věk : 32
Místo : Sobotovice
Re: Šaliny a vše okolo nich
No, moc to teda nechápu... Ale pořád mi z toho vychází, že by v silnici musely být díry...
NoMouse- Znamení :
Pohlaví :
Počet příspěvků : 2539
Bodů : 2592
Reputace : 27
Datum registrace : 29. 09. 09
Věk : 34
Místo : B ▏R ▍N ▋O ▉
Re: Šaliny a vše okolo nich
pod silnicí, díry by byly jen tam kde jsou nyní koleje... byla by to Ičková obří kolejnice která by na té horní ploše měla nromální asfalt
Dejv92- Znamení :
Pohlaví :
Počet příspěvků : 235
Bodů : 242
Reputace : 3
Datum registrace : 19. 01. 10
Věk : 32
Místo : Sobotovice
Re: Šaliny a vše okolo nich
Jo jakože by ty motory visely přes tu úzkou škvíru, co je v kolejích?
Btw. nechtěl bych do takové hluboké škvíry vjet se silničním kolem
Btw. nechtěl bych do takové hluboké škvíry vjet se silničním kolem
NoMouse- Znamení :
Pohlaví :
Počet příspěvků : 2539
Bodů : 2592
Reputace : 27
Datum registrace : 29. 09. 09
Věk : 34
Místo : B ▏R ▍N ▋O ▉
Re: Šaliny a vše okolo nich
jo to je další věc co by se budela vyřešit ale kdyby byla snaha tak by to šlo
Dejv92- Znamení :
Pohlaví :
Počet příspěvků : 235
Bodů : 242
Reputace : 3
Datum registrace : 19. 01. 10
Věk : 32
Místo : Sobotovice
Re: Šaliny a vše okolo nich
No ale musíš uznat že je to pěkná fantasmagorie a to celé jenom kvůli tomu, aby to bylo nízkopodlažní úplně všude a nebylo to nikde zúžené...
NoMouse- Znamení :
Pohlaví :
Počet příspěvků : 2539
Bodů : 2592
Reputace : 27
Datum registrace : 29. 09. 09
Věk : 34
Místo : B ▏R ▍N ▋O ▉
Re: Šaliny a vše okolo nich
jo je to trochu sci-fi ale kdybych měl stavět nové město a počítal tam s takovouto dopravou tak bych se nad tím hodně zamyslel páč výsledek by stál za to
Dejv92- Znamení :
Pohlaví :
Počet příspěvků : 235
Bodů : 242
Reputace : 3
Datum registrace : 19. 01. 10
Věk : 32
Místo : Sobotovice
Re: Šaliny a vše okolo nich
"trochu" sci-fi? Taky bych to chtěl vidět v dešti, kdy by se celá ta část pod silnicí naplnila vodou a tím by projížděly ty motory.
NoMouse- Znamení :
Pohlaví :
Počet příspěvků : 2539
Bodů : 2592
Reputace : 27
Datum registrace : 29. 09. 09
Věk : 34
Místo : B ▏R ▍N ▋O ▉
Re: Šaliny a vše okolo nich
samozdřejmě by tam byly kanály na odtok a záložní čerpadla...
Dejv92- Znamení :
Pohlaví :
Počet příspěvků : 235
Bodů : 242
Reputace : 3
Datum registrace : 19. 01. 10
Věk : 32
Místo : Sobotovice
Re: Šaliny a vše okolo nich
Je pravda, že celé je to poněkud…náročné a komplikované, ale zase zajímavý nápad.
Ono by ale v podstatě stačilo udělat trochu vyšší zastávky. Nebo koleje a celý ten prostor pro šaliny dát trochu pod povrch, tak 10 cm. Ale to už je zase díra v silnici…
Takže asi zůstaneme u toho, že koncepce 100% nízkopodlažních šalin je nejlepším řešením, sice technologicky náročným, ale jak jde vidět, možným, což je hlavní. A pokud se bude s kolejema něco dělat, tak jedině jejich oprava.
Ono by ale v podstatě stačilo udělat trochu vyšší zastávky. Nebo koleje a celý ten prostor pro šaliny dát trochu pod povrch, tak 10 cm. Ale to už je zase díra v silnici…
Takže asi zůstaneme u toho, že koncepce 100% nízkopodlažních šalin je nejlepším řešením, sice technologicky náročným, ale jak jde vidět, možným, což je hlavní. A pokud se bude s kolejema něco dělat, tak jedině jejich oprava.
Irwain Nornossa- Znamení :
Pohlaví :
Počet příspěvků : 1795
Bodů : 1823
Reputace : 6
Datum registrace : 23. 04. 11
Věk : 35
Místo : Brno
Strana 9 z 15 • 1 ... 6 ... 8, 9, 10 ... 15
Strana 9 z 15
Povolení tohoto fóra:
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru