O (nejen) humanitních oborech a vysokých školách
+8
honzah
NoMouse
Ďasík
minnie
Dominik Matus
Kolikokoli
karlos89
trinx
12 posters
Strana 1 z 2
Strana 1 z 2 • 1, 2
O (nejen) humanitních oborech a vysokých školách
Diskuse přesunuta z tématu o epizodě S04E15
takhle radikalne bych to nerekl, ale jsou to proste pavedy - hlavne teda sociologie a jeji stupidni odnoze jako je prave gender studies.
Matthew napsal:Výborná epizoda. Nejvíce mě dostalo, když mluvil Sheldon o humanitních oborech, protože se s tímto ztotožňuji a myslím si, že jsou to vředi společnosti. Hlavně sociologie, politologie, filosofie atd...
takhle radikalne bych to nerekl, ale jsou to proste pavedy - hlavne teda sociologie a jeji stupidni odnoze jako je prave gender studies.
trinx- Pohlaví :
Počet příspěvků : 90
Bodů : 92
Reputace : 0
Datum registrace : 06. 10. 09
Místo : jižní čechy olééé
Re: O (nejen) humanitních oborech a vysokých školách
A jé, tady si zas udělali sraz přechytralí ČVUŤáci, matfyzáci a podobné prapodivné existence Vypočítejte si na uklidněnou pár rovnic o deseti neznámých, proveďte pár derivací a pak se s klidnou hlavou vraťte zpátky. Jakkoliv mi Shledonova reakce přijde vtipná, tak vaše kopání do humanitních oborů je ubohý. Možná je to často o ničem a naprosto k ničemu, ale to je taková teoretická fyzika taky
karlos89- Počet příspěvků : 39
Bodů : 43
Reputace : 3
Datum registrace : 29. 09. 09
Re: O (nejen) humanitních oborech a vysokých školách
Já jsem zase geolog a taky jsem se zasmála. A nejsme jen "lidi s hlínou". Naopak. Taky zkoumáme třeba kameně nebo mrtvý zvířátka (hodně dlouho mrtvý).
A humanitním vědám - nemám ráda takové ty ekonomické, sociologické atp. obory. Prostě mi to nesedí. Stejně tak právníci a podobná verbež. Naopak teologii, filosofii nebo literaturu vítám. Jsem snílek a to se k té filosofii hodí, ale lidi kteří se drží při zemi a v nějaké hloupé realitě, tak ti nás snílky sráží k zemi .
A humanitním vědám - nemám ráda takové ty ekonomické, sociologické atp. obory. Prostě mi to nesedí. Stejně tak právníci a podobná verbež. Naopak teologii, filosofii nebo literaturu vítám. Jsem snílek a to se k té filosofii hodí, ale lidi kteří se drží při zemi a v nějaké hloupé realitě, tak ti nás snílky sráží k zemi .
Re: O (nejen) humanitních oborech a vysokých školách
karlos89 napsal:A jé, tady si zas udělali sraz přechytralí ČVUŤáci, matfyzáci a podobné prapodivné existence Vypočítejte si na uklidněnou pár rovnic o deseti neznámých, proveďte pár derivací a pak se s klidnou hlavou vraťte zpátky. Jakkoliv mi Shledonova reakce přijde vtipná, tak vaše kopání do humanitních oborů je ubohý. Možná je to často o ničem a naprosto k ničemu, ale to je taková teoretická fyzika taky
hm zase nekdo, kdo nevi o fyzice vubec nic, ale ma potrebu se k ni vyjadrovat. Nuze - o sociologii toho vim dost, protoze jsem sam nekolik seminaru na FSS navstevoval a tak si umim udelat obrazek o tom jak se tahle "veda" dela - naprosto stupidni plkani o nicem, o jevech, kterym daleko lepe rozumi treba humanni geografove. Teoreticka fyzika je prinosnejsi nez si dovedes predstavit. Napriklad diky teorii relativity funguje GPS, satelity, lasery v nemocnicich atd. Pak tu mame treba diferencialni geometrii, diky ktere funguje pristroj na CT. Co takova navigace v letadlech, myslis, ze by fungovala bez transformaci souradnic? No a konecne pocitace. Diky cemu myslis, ze funguji jak funguji? Diky humanitnim vedam? Tezko. Reknu ti to takhle - popis mi svuj den a ja ti ukazu na 10 000 veci, ktere jsi udelal, zazil, videl, ktere by bez moderni fyziky vubec nevznikly. A naopak - popisi ti svuj rok a ty nenajdes JEDINOU vec, kterou bych nemohl delat, videt, zazit, pokud by neexistovala sociologie. Tolik k prinosnosti humanitnich oboru.
EDIT: moje osobni averze se vaze skutecne hlavne k sociologii a jejim stupidnim podoborum typu gender studies. To je skutecne vysmech vede. Psychologie, filozofie naproti tomu rozhodne prospesne jsou a sve misto maji.
trinx- Pohlaví :
Počet příspěvků : 90
Bodů : 92
Reputace : 0
Datum registrace : 06. 10. 09
Místo : jižní čechy olééé
Re: O (nejen) humanitních oborech a vysokých školách
tak filosofie je přínosná, nebýt jí tak není věda
Re: O (nejen) humanitních oborech a vysokých školách
Dominik Matus napsal:tak filosofie je přínosná, nebýt jí tak není věda
Filozofie je samozrejme prinosna. ale ta druha veta souveti - to je jako premyslet jestli byla driv slepice, nebo vejce. Filozofie, fyzika a matematika jsou tri vedni obory, ktere zacaly to, cemu se rika veda. Co bylo driv se opravdu zjistit neda. Da se rict, ze driv se pestovalo vsechno zaroven, nebyli vyhraneni matematici, filozofove a fyzici. Proste kdo na to mel, delal vsechno.
trinx- Pohlaví :
Počet příspěvků : 90
Bodů : 92
Reputace : 0
Datum registrace : 06. 10. 09
Místo : jižní čechy olééé
Re: O (nejen) humanitních oborech a vysokých školách
Kolikokoli napsal:
A humanitním vědám - nemám ráda takové ty ekonomické, sociologické atp. obory. Prostě mi to nesedí. Stejně tak právníci a podobná verbež. Naopak teologii, filosofii nebo literaturu vítám. Jsem snílek a to se k té filosofii hodí, ale lidi kteří se drží při zemi a v nějaké hloupé realitě, tak ti nás snílky sráží k zemi .
nechtěla jsem se tady do toho flame zapojit, ale.. tohle snad ne..
minnie- Znamení :
Pohlaví :
Počet příspěvků : 1443
Bodů : 1512
Reputace : 23
Datum registrace : 08. 10. 10
Věk : 36
Místo : Leuven, BE
Re: O (nejen) humanitních oborech a vysokých školách
Nechtěla jsem nikoho urazit (zvlášť tebe ne ), moje spolubydlící taky studuje na FSS. Bylo to spíš takové "obecné" označení těch daných věd. Ne lidí. Chápu, že jsou to taky přínosné vědy, jen mi prostě nesedí .
Stejně tak jako když řeknu, že filosofové jsou otrhanci s dredy, nebo že studenti genders studií jsou děsně promiskuitní. .
Stejně tak jako když řeknu, že filosofové jsou otrhanci s dredy, nebo že studenti genders studií jsou děsně promiskuitní. .
Re: O (nejen) humanitních oborech a vysokých školách
Já se nestačím divit, co jste tu zvládli vyprodukovat. Podle mě je každý obor něčím přínosný a i když mám mnohem blíž k přírodním vědám, tak bych si nikdy nedovolil osočovat někoho s humanitním zaměřením.
Navíc když si to vezmete, tak k čemu je užitečný takový Sheldon, který tohle vlastně začal? Je tu sice VELMI NÍZKÁ šance, že objeví něco převratného, ale jinak je jeho "výzkum" jen plýtváním penězma. U Raje jde zase o to, jaký má vůbec smysl zkoumat vzdálený vesmír, když (věříme-li, že rychlost světla je nepřekonatelná) se do něj nikdy nebudeme moct podívat jinak než dalekohledem... Leonard aspoň dělá něco empirického. A jak řekl Howard, z té čtveřice je on jediný, kdo přispívá lidstvu nějakým reálným způsobem.
Každého prostě baví něco jiného. Pokud se chce někdo dnem i nocí šprtat nazpaměť paragrafy, ať si to dělá, když ho to baví. Když ho třeba zajímá davové chování, ať si studuje sociologii a psychologii. Proč ne? Když ho baví psát knihy, ať si je píše, pokud mě zaujme jejich žánr a téma, s radostí si je přečtu. A i Kolikokolina geologie a paleontologie jsou hrozně zajímavé obory (hlavně ten druhý).
Navíc když si to vezmete, tak k čemu je užitečný takový Sheldon, který tohle vlastně začal? Je tu sice VELMI NÍZKÁ šance, že objeví něco převratného, ale jinak je jeho "výzkum" jen plýtváním penězma. U Raje jde zase o to, jaký má vůbec smysl zkoumat vzdálený vesmír, když (věříme-li, že rychlost světla je nepřekonatelná) se do něj nikdy nebudeme moct podívat jinak než dalekohledem... Leonard aspoň dělá něco empirického. A jak řekl Howard, z té čtveřice je on jediný, kdo přispívá lidstvu nějakým reálným způsobem.
Každého prostě baví něco jiného. Pokud se chce někdo dnem i nocí šprtat nazpaměť paragrafy, ať si to dělá, když ho to baví. Když ho třeba zajímá davové chování, ať si studuje sociologii a psychologii. Proč ne? Když ho baví psát knihy, ať si je píše, pokud mě zaujme jejich žánr a téma, s radostí si je přečtu. A i Kolikokolina geologie a paleontologie jsou hrozně zajímavé obory (hlavně ten druhý).
Ďasík- Admin
- Znamení :
Pohlaví :
Počet příspěvků : 2323
Bodů : 2424
Reputace : 28
Datum registrace : 29. 09. 09
Věk : 40
Místo : Opava, Český Těšín
Re: O (nejen) humanitních oborech a vysokých školách
Tak vesmírný výzkum je přinejmenším významný katalyzátor pokroku v technologiích, které se nakonec dostanou mezi běžné lidi. A poznání podstaty vesmíru, to je skoro filosofická záležitost. Humanitní vědy mi taky nesedí, ale obecně neříkám, že nejsou přínosem. Ale když člověk občas zjistí, co všechno se dá studovat, občas jsou to opravdu věci úplně k ničemu. A to nemluvím o tom, jak se na takových oborech studenti neskutečně flákají, přes semestr nechodí do školy skoro vůbec, pak se něco nabiflují před zkouškou... a já musím chodit 5 dní v týdnu a trčet tam bůhví jak dlouho a kolik toho ještě musím dělat doma.
NoMouse- Znamení :
Pohlaví :
Počet příspěvků : 2539
Bodů : 2592
Reputace : 27
Datum registrace : 29. 09. 09
Věk : 34
Místo : B ▏R ▍N ▋O ▉
Re: O (nejen) humanitních oborech a vysokých školách
Jo jo, to jsou knihovníci, parchanti . Výuku mají 1x za týden a to přednášky po max. 1,5 hodině. Předměty, ve kterých se učí o facebooku a podobně . To my musíme chodit do škole minimálně 4x týdně a třeba teď ve čtvrtek budeme mít jeden předmět (petrologii) od 14:00 do 20:00 nepřetržitě (max. 10 minutové přestávky).
PS: Jen čistá závist
PS: Jen čistá závist
Re: O (nejen) humanitních oborech a vysokých školách
Kolikokoli napsal:Jo jo, to jsou knihovníci, parchanti . Výuku mají 1x za týden a to přednášky po max. 1,5 hodině. Předměty, ve kterých se učí o facebooku a podobně . To my musíme chodit do škole minimálně 4x týdně a třeba teď ve čtvrtek budeme mít jeden předmět (petrologii) od 14:00 do 20:00 nepřetržitě (max. 10 minutové přestávky).
PS: Jen čistá závist
No my matematici na tom nejsme jinak. Pamatuju si na legendarni ctvrtek nekdy ve tretaku - rano od 8 do 12 prednasky z analyzy a geometrie, 12-14 seminar z diferencialnich rovnic, 14-16 cviko geometrie, 16-18 cviko algebra a 18-20 cviko analyza. Muzu rict, ze okolo 18:30 jsem nevedel ani jak se jmenuju . Ve skole jsme museli byt kazdej den aspon 6 hodin. Na prednasky se neda nechodit - sam se to clovek nenauci.
Jo a az mi da nekdo priklad prinosu sociologie pro spolecnost, velice mu podekuji. Zatim jsem se o tom bavil s nekolika sociology a nejak nas nic nenapadlo
trinx- Pohlaví :
Počet příspěvků : 90
Bodů : 92
Reputace : 0
Datum registrace : 06. 10. 09
Místo : jižní čechy olééé
Re: O (nejen) humanitních oborech a vysokých školách
Aaaa, tak to nezávidím . To já někdy nevěděla, jak se jmenuju, po tříhodinové přednášce z dynamické geologie. Cvika nemáme, zatím . (je nás moc)
Ďasík: Máš pravdu, on je každý obor k něčemu přínosný a každému sedne něco jiného.
Ďasík: Máš pravdu, on je každý obor k něčemu přínosný a každému sedne něco jiného.
Re: O (nejen) humanitních oborech a vysokých školách
Kolikokoli: Ta tvá poznámka pod čarou se ti fakt povedla. Každopádně i já jsem zažíval takové přednášky, měl jsem co dva týdny ve čtvrtek Databázové systémy dlouhé 8 vyučovacích hodin, a jak říkáš, s max. 10 minutovýma přestávkama. Ale tohle se prostě nedá vydržet, takže to nikdy dýl než 6 hodin netrvalo, měli toho plné zuby úplně všichni, včetně vyučujícího. Ale knihovníků bych se i trochu zastal, u nás museli pořád vypracovávat nějaké eseje, a co je horší - museli chodit dokonce na některé informatické předměty - programování v Pascalu a C (Javu myslím už neměli), předměty z robotiky (znalostní a expertní systémy, aplikace expertních systémů apod.) a všichni jsme neskutečně trpěli. Oni nic nechápali a na zkouškách jsme kvůli nim občas čekali celý den, protože šli samozřejmě jako první (jednou jsem byl na ústní zkoušce až 46., dostal jsem se na řadu až pozdě večer). Ale zase to mělo výhodu - když pak ten zkoušející viděl informatika, rozzářil se a říká: "Konečně informatik, konečně někdo, kdo tomu rozumí!" A zkouška pak byla o něco příjemnější.
Trinx: Já měl matematiky taky až až, vlastně první dva roky na informatice jsem měl skoro pouze matiku - Mat. analýzu 1, 2, Vybrané partie z Mat. analýzy 1, 2, Statistiku a pravděpodobnost, Algebru 1 a 2... Navíc třeba Matalýza 2 byla předpokladem asi pro 6 dalších předmětů, takže kdybych ji nedal, nemohl bych si ve druháku zapsat skoro žádný předmět... Ke každému předmětu jsem navíc měl i cvika a jak říkáš, na tyhle přednášky prostě nešlo nechodit, jinak bys ty zkoušky nedal. I když třeba můj kámoš nebyl na ani jedné přednášce z algebry, smál se nám, že tam chodíme a nakonec dal za 1, což pořádně naštve. A skutečně jsem chodil do školy každý den od nevidím do nevidím a některé předměty se mi dokonce i překrývaly, třeba povinný tělocvik a Matalýza, takže jsem z ní odcházel dřív.
Trinx: Já měl matematiky taky až až, vlastně první dva roky na informatice jsem měl skoro pouze matiku - Mat. analýzu 1, 2, Vybrané partie z Mat. analýzy 1, 2, Statistiku a pravděpodobnost, Algebru 1 a 2... Navíc třeba Matalýza 2 byla předpokladem asi pro 6 dalších předmětů, takže kdybych ji nedal, nemohl bych si ve druháku zapsat skoro žádný předmět... Ke každému předmětu jsem navíc měl i cvika a jak říkáš, na tyhle přednášky prostě nešlo nechodit, jinak bys ty zkoušky nedal. I když třeba můj kámoš nebyl na ani jedné přednášce z algebry, smál se nám, že tam chodíme a nakonec dal za 1, což pořádně naštve. A skutečně jsem chodil do školy každý den od nevidím do nevidím a některé předměty se mi dokonce i překrývaly, třeba povinný tělocvik a Matalýza, takže jsem z ní odcházel dřív.
Ďasík- Admin
- Znamení :
Pohlaví :
Počet příspěvků : 2323
Bodů : 2424
Reputace : 28
Datum registrace : 29. 09. 09
Věk : 40
Místo : Opava, Český Těšín
Re: O (nejen) humanitních oborech a vysokých školách
Tak to je teda drsné . Kamarádka studuje knihovnictví, ale programko nemají. Měli akorát počítačovou gramotnost. Zatím. Je možné, že pak budou mít i nějaké programování, to nevím. Ale jsou zvlášť od informatiků. Knihovnictví je na filozofické fakultě a informatici mají fakultu vlastní (+ pár oborů je u nás na přírodovědecké).
A s těmi přednáškami - ono je to rozděleno (ta šestihodinová) na dvě části a každou učí jeden učitel. Vidím to tak, že možná budeme končit kolem sedmé, ale i tak to bude psycho .
A s těmi přednáškami - ono je to rozděleno (ta šestihodinová) na dvě části a každou učí jeden učitel. Vidím to tak, že možná budeme končit kolem sedmé, ale i tak to bude psycho .
Re: O (nejen) humanitních oborech a vysokých školách
My máme Filozoficko-přírodovědeckou fakultu a je rozdělená na ústavy (informatiky, fyziky, cizích jazyků, historie a muzeologie, bohemistiky a knihovnictví...). Ústav matematiky je zvlášť. Pak tam ještě byly Veřejná správa a regionální politika a různé sociologické obory, ale ty se osamostatnily a mají vlastní fakultu.
Ďasík- Admin
- Znamení :
Pohlaví :
Počet příspěvků : 2323
Bodů : 2424
Reputace : 28
Datum registrace : 29. 09. 09
Věk : 40
Místo : Opava, Český Těšín
Re: O (nejen) humanitních oborech a vysokých školách
Aha, to my máme na každou "blbost" vlastní fakultu . I tělocvik má vlastní fakultu . Pak máme fakultu informatiky, přírodovědeckou, filozofickou, sociálních studií, právnickou, lékařskou, pedagogickou a ekonomicko-správní.
Re: O (nejen) humanitních oborech a vysokých školách
Tak jsem se registroval jen kvůli vaší debatě o "Oh the Humanities".
Humanitní "vědy" (holt nemáme vhodné jazykové rozčlenění jako v angličtině) určitě význam mají, a to i silně aplikační. Problém je v tom, že odborníci v těchto oborech slovo aplikace neznají, nebo nemají potuchy, jak výsledky aplikovat. Třeba právě ta sociologie s psychologií a již zmíněné chování davu. Jak takové věci zvládat (neříkám úspěšně predikovat) by tyhle vědy mohly říci. Historie by klidně mohla pomoci například v tom, aby se neopakovala nějaká celospolečenská negativa (neboť většinu z nich jsme si několikrát prošli) atp.
Zkrátka, humanitní obory se těžko dají aplikovat stylem "jak něco vyrobit", ale spíš stylem "jak by se nám mohlo lépe žít". To, že je aplikovat neumíme, považuju za celospolečenský problém.
Ještě závěrem: jsem proti jakémukoliv sociálnímu inženýrství, nařizování "jak žít lépe" apod.
Vzdělání mám humanitní i přírodovědné (termín "the dirt people" mě dostal - mám velmi kladný vztah k sedimentologii)
Humanitní "vědy" (holt nemáme vhodné jazykové rozčlenění jako v angličtině) určitě význam mají, a to i silně aplikační. Problém je v tom, že odborníci v těchto oborech slovo aplikace neznají, nebo nemají potuchy, jak výsledky aplikovat. Třeba právě ta sociologie s psychologií a již zmíněné chování davu. Jak takové věci zvládat (neříkám úspěšně predikovat) by tyhle vědy mohly říci. Historie by klidně mohla pomoci například v tom, aby se neopakovala nějaká celospolečenská negativa (neboť většinu z nich jsme si několikrát prošli) atp.
Zkrátka, humanitní obory se těžko dají aplikovat stylem "jak něco vyrobit", ale spíš stylem "jak by se nám mohlo lépe žít". To, že je aplikovat neumíme, považuju za celospolečenský problém.
Ještě závěrem: jsem proti jakémukoliv sociálnímu inženýrství, nařizování "jak žít lépe" apod.
Vzdělání mám humanitní i přírodovědné (termín "the dirt people" mě dostal - mám velmi kladný vztah k sedimentologii)
honzah- Počet příspěvků : 3
Bodů : 3
Reputace : 0
Datum registrace : 12. 02. 11
Re: O (nejen) humanitních oborech a vysokých školách
Ke školní diskuzi jen dodám, že mám hotové dvě vysoké školy naráz, obě přírodovědného zaměření (včetně několika semestrů matiky a informatiky) a teda že bych do té školy nějak extra chodila.. maximálně jednou týdně na pár hodin, když sem zrovna nebyla líná. ne že by ty přednášky nebyly, ale prostě sem tam chodit nemusela.. o to horší to bylo ve zkouškovém:-) takže to není o škole ale o tom Jaký si to uděláš....
K humanitním oborům - kámoška studuje něco jako sociologii a vůbec jí nezávidím. Neustále musí číst nějaké příšerné bichle, psát na ně eseje a hodnocení, dělat různý pochybný průzkumy i když jí to vůbec nezajímalo atd.. z tý tuny popsanejch papírů s různýma tezema a esejema, plnejma okecávání teorií kdejakýho pomatence, bych se totálně zbláznila už v prváku:-)
K humanitním oborům - kámoška studuje něco jako sociologii a vůbec jí nezávidím. Neustále musí číst nějaké příšerné bichle, psát na ně eseje a hodnocení, dělat různý pochybný průzkumy i když jí to vůbec nezajímalo atd.. z tý tuny popsanejch papírů s různýma tezema a esejema, plnejma okecávání teorií kdejakýho pomatence, bych se totálně zbláznila už v prváku:-)
tamtam- Počet příspěvků : 5
Bodů : 5
Reputace : 0
Datum registrace : 12. 11. 10
Re: O (nejen) humanitních oborech a vysokých školách
S tím nemůžu souhlasit. Na škole to rozhodně záleží. Já kdybych nechodil na žádnou přednášku, které jsou nepovinné, tak v té škole pořád musím být průměrně 19 hodin týdně na cvika, laboratoře apod, protože ty povinné jsou.tamtam napsal:maximálně jednou týdně na pár hodin, když sem zrovna nebyla líná. ne že by ty přednášky nebyly, ale prostě sem tam chodit nemusela.. o to horší to bylo ve zkouškovém:-) takže to není o škole ale o tom Jaký si to uděláš....
--------- Edit by Ďasík: Winniein příspěvek, co se musel rozdělit při přesunu tématu a který patří na tohle místo diskuse: ---------
Winniie napsal:Ďasík: a já si celou dobu říkám že tvé posty o knihovnících jsou mi povědomé...až pak mě napadlo se podívat odkud jsi a skutečně... Slezská univerzita že?! Tam jsem ztratila rok na němčině a spolu s náma byli i kombinovaní němčina x knihovnictví, ano ano přesně, to jejich programování, informační vědy, typologie dokumentů a pdoobně, to jsem fakt nechápala.
NoMouse- Znamení :
Pohlaví :
Počet příspěvků : 2539
Bodů : 2592
Reputace : 27
Datum registrace : 29. 09. 09
Věk : 34
Místo : B ▏R ▍N ▋O ▉
Re: O (nejen) humanitních oborech a vysokých školách
Hlavně vláda má co zapřičinění ve vynálezech (ikdyž NASA tam patří by se dalo říct).NoMouse napsal:Tak vesmírný výzkum je přinejmenším významný katalyzátor pokroku v technologiích, které se nakonec dostanou mezi běžné lidi. A poznání podstaty vesmíru, to je skoro filosofická záležitost.
Filosofie není nějaký obor, je to styl života, myšlení atp.
Re: O (nejen) humanitních oborech a vysokých školách
To je jen jeden z významů. Ne nadarmo se filosofii říká Matka věd. Zabývá se různými otázkami, pro mě jsou nejdůležitější asi ontologické (kdo jsme, proč jsme, jaký je smysl života) a gnoseologické (co je to poznání, jaké jsou jeho hranice, pokud jsou atd.)Dominik Matus napsal:Filosofie není nějaký obor, je to styl života, myšlení atp.
--------- Edit: Raislinův příspěvek, co se musel rozdělit při přesunu tématu a který patří na tohle místo diskuse: ---------
Raistlin napsal:NoMouse napsal:Tak vesmírný výzkum je přinejmenším významný katalyzátor pokroku v technologiích, které se nakonec dostanou mezi běžné lidi. A poznání podstaty vesmíru, to je skoro filosofická záležitost. Humanitní vědy mi taky nesedí, ale obecně neříkám, že nejsou přínosem. Ale když člověk občas zjistí, co všechno se dá studovat, občas jsou to opravdu věci úplně k ničemu. A to nemluvím o tom, jak se na takových oborech studenti neskutečně flákají, přes semestr nechodí do školy skoro vůbec, pak se něco nabiflují před zkouškou... a já musím chodit 5 dní v týdnu a trčet tam bůhví jak dlouho a kolik toho ještě musím dělat doma.
K tomu si dovolím poznámku z druhé strany kopce. Samotná nepřítomnost v prostorách univerzity ještě nutně neznamená, že se ti stačí nadrtit se učivo dva týdny před zkouškou. Třeba já jsem si všechny povinně volitelné semináře odchodil v prvních dvou ročnících a od té doby do školy fyzicky musím přijít jenom když potřebuji něco zkonzultovat s vedoucím nebo mi přednášející cyklus přijde natolik podnětný, že stojí za pravidelné návštěvy a vleklé dojíždění.
Nicméně fakt, že mě ve škole už skoro nikdo nevidí, neznamená, že se jako humaniťák "flákám". Spoustu tohoto "mimoškolního" času zabiju vysedáváním po ústavech, archivech a knihovnách různých pracovišť, anžto jejich materiály si jinak nemám šanci prostudovat. Nemluvě o tom, že permanentně "musím" něco číst (a vést si k tomu pečlivé výpisky a poznámky), protože o zkouškovém bych už takový objem literatury prostě nenahnal a zřejmě by mi explodovala hlava....
Rozhodně z toho nechci dělat flejmovací diskusi, které obory to mají těžší, jen jsem chtěl ilustrovat, že tahle "humanitní volnost" mívá často dvě strany.
Naposledy upravil Ďasík dne Fri 04 Mar 2011, 23:39, celkově upraveno 2 krát
Ďasík- Admin
- Znamení :
Pohlaví :
Počet příspěvků : 2323
Bodů : 2424
Reputace : 28
Datum registrace : 29. 09. 09
Věk : 40
Místo : Opava, Český Těšín
Re: O (nejen) humanitních oborech a vysokých školách
Raistlin: Nemyslel jsem to flákání ani tak na humanitní obory obecně, jako na ty některé obskurní obory (nejen humanitní), jejichž uplatnění v praxi je nulové... (jsou tak bezvýznamné, že mě zrovna žádný konkrétní nenapadá )
NoMouse- Znamení :
Pohlaví :
Počet příspěvků : 2539
Bodů : 2592
Reputace : 27
Datum registrace : 29. 09. 09
Věk : 34
Místo : B ▏R ▍N ▋O ▉
Re: O (nejen) humanitních oborech a vysokých školách
Tak každý obor má svoje uplatnění. Nemusíme ho zrovna chápat, ale je tu. Nějaký humaniťák si může zase říct: "K čemu je mi, že na ústavu fyziky vymysleli záchod, který můžu použít i na vesmírné stanici bez gravitace?"
Re: O (nejen) humanitních oborech a vysokých školách
NoMouse napsal:Raistlin: Nemyslel jsem to flákání ani tak na humanitní obory obecně, jako na ty některé obskurní obory (nejen humanitní), jejichž uplatnění v praxi je nulové... (jsou tak bezvýznamné, že mě zrovna žádný konkrétní nenapadá )
Rekreologie.
http://www.upol.cz/fakulty/ftk/informace-o-studiu/rigorozni-zkouska-phdr/rekreologie/
Arrowka- Počet příspěvků : 40
Bodů : 41
Reputace : 0
Datum registrace : 22. 10. 10
Strana 1 z 2 • 1, 2
Strana 1 z 2
Povolení tohoto fóra:
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru